FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

XBOX 360 vs PS3

Giester
Hoi,

ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke spelcomputer ik moet kopen.
Ik heb al wat gelezen op deze site over de voor - en nadelen, maar die voor -en nadelen gingen vooral over zaken waar ik niks aan heb/ mee wil (blueray, online gamen).

Ik ben inmiddels zo oud dat ik nog fan ben van de nintendo 64 en eigenlijk zoek ik iets soortgelijks. Dus games in de trant van Mario Bros. Ik hou helemaal niet van race games, maar vechten (zoals voorheen streetfighter) vind ik wel weer leuk. Ook vind ik schietspellen leuk, maar niet zoiets als DOOM want daar word ik misselijk van (schijnt aan de hersenen vd vrouw te liggen..).

Dus:
PS3 of de XBOX?!
desonium
Als ik kijk naar jouw persoonlijke voorkeuren zou ik voor de wii kiezen.

Dus geen van beiden Very Happy

De playstation heeft juist veel racegames. Maar ook vechtgames.

De xbox 360 heeft minder racegames en meer schietgames.

Maar als je de wii koopt kun je eventueel dragonball z kopen voor het vechten. De Wii heeft veel games in de trend van Mario enzo doordat hij ook van nintendo is dus zou goed bij jou passen Cool

Schietspellen voor de wii zijn er wel, maar die zijn weer leuker op de xbox

hoop dat je met deze informatie beter je keus mee kan vormen,
Marcuzzo
yep, ik zou in uw geval ook de Wii aanraden.
Flakky
De Wii heeft alles wat je wil. Het schietgedeelte helaas niet. Het beste wat ik kan verzinnen is Dead Space Extraction maar dan kan je nog beter Doom gaan spelen als je misselijk wilt worden.

Als je gaat voor online zou ik voor PS3 gaan. Games kosten soms wel 10 euro duurden maar geen abonnement. Ik heb zelf een PS3 en ik wil eigenlijk alleen een xbox voor Fable 2.
africanism4
xbox 360 voordelen:
-goedkoop
-meer schooters
-je kan muziek luisteren tijdens het spelen
-veel spellekes(alleen voor xbox 360) bv:- halo 1,2,2,wars,odst,reach
- gears of war 1,2,3
- bioshock
- crackdown 1,2
- alan wake
- orange box: teamfortress 2,half life,portal
- splinter cell/ conviction
- metro 2033
- mass effect 1,2
enzzzzzzzzz.........

nadelen:betalen voor online( dat is het enige)

ps3 voordelen:
-niet betalen voor online
-veel spellekes(alleen voor ps3)bv:-god of war 1,2,3
- uncharted 1,2
nadelen:duur en slecht

besluit: xbox is beter en goedkoper oke ge moe betalen voor online maar ps" kost wel 600 euro
Flakky
africanism4 wrote:
xbox 360 voordelen:
-goedkoop
-meer schooters
-je kan muziek luisteren tijdens het spelen
-veel spellekes(alleen voor xbox 360) bv:- halo 1,2,2,wars,odst,reach
- gears of war 1,2,3
- bioshock
- crackdown 1,2
- alan wake
- orange box: teamfortress 2,half life,portal
- splinter cell/ conviction
- metro 2033
- mass effect 1,2
enzzzzzzzzz.........

nadelen:betalen voor online( dat is het enige)

ps3 voordelen:
-niet betalen voor online
-veel spellekes(alleen voor ps3)bv:-god of war 1,2,3
- uncharted 1,2
nadelen:duur en slecht

besluit: xbox is beter en goedkoper oke ge moe betalen voor online maar ps" kost wel 600 euro

600 euro?? Dat had ik er niet voor betaald xD
Hier zie je de marktprijs van de nieuwe: http://www.twenga.nl/prijs-PlayStation-3-Slim-SONY-PS3-console-542374-0

Verder heeft ps3 nog LittleBigPlanet, Killzone, video editor en uploader om te delen met vrienden. zelfde geld voor fotos. Wat dacht je van Home, Playstation Plus (kan je gratis games spelen voordat je ze koopt in de winkel of online koopt en meer).

U loopt achter, knul Wink [/url]
bjornhoogeveen
Als ik mee mag gaan in een andere optie: inderdaad de wii.
jarret
ik vind xbox beter... this goed koper, en dat gezijk dat de graphics beter zijn op de ps3?
daar klopt geen reed van... ps3 is duurder. maar je kan wel gratis internet.....
maar de xbox heeft een vele betere internet systeem logisch dat je daar voor moet betalen..
en als je op een aantal site's bekijk kan je gewoon voor 37 euro voor een jaar... dat is haast niks...
en het downloaden van games op de xbox marketplace gaat veel sneller als het downloaden bij de playstation store op de ps3..

+de xbox heeft een fijnerder controler, zit wat voller in de hand. bij de ps3 krijg ik soms kramp in mn duimen om de 2 onderste stick's te bewegen..

en de wii had ik helemaal niet gedaan. heb je die graphic's gezien? omg.. is de gamecube haast nog beter

Dat van de wii is mijn mening dat andere is gewoon zo.. ik heb het allemaal uit gezocht en vergeet niet
dat de xbox360 eerder uit kwam dan de ps3.

enige voordelen aan ps3?

-Bluerayspeler
-gratis internet
-killzone 3

voordelen aan xbox360?
-Beter internet
-fijnerder controler
-(veel) meer spelers op call of duty
-halo
-Gears of war
Marcuzzo
niet te vergeten dat er veel minder gecheat word op xbox live.
Om te kunnen cheaten moet men de console modden en de meeste gemodde consoles worden rap gebanned.
Ik ken iemand die de MW2 campaign al gespeeld had voor de officiele release en toen het spel gereleased werd moest hij updaten voordat hij kon spelen.
Na die update was zijn console gebanned van Xbox live door de achievements die hij had verzameld.
nu zit 'm ook op PS3 Laughing de banaan
overlord512
Op PS3 kan heel moeilijk gecheat worden WANT cheaten gebeurd meestal via de pc en xbox is nu eenmaal van microsoft (microsoft zijn amateuren kijk maar naar windows) dus is het op xbox veel makkeliker om mods te gebruiken. en ja er bestaan mods waar je niet voor gebanned kan worden.

Ik heb nu de Slim versie van de ps3 en heb nog geen enkele reden gehad om er over te klagen, het is nu eenmaal de beste console. EN xbox is voor low budget mensen.

één ding ben ik zeker van, dat de mensen die een xbox hebben goed spreken over een xbox en degene die een ps3 hebben goed spreken over een ps3.

we hebben nu onlangs ook een gratis volledig spel gekregen op de ps3 en een jaar gratis Playstation plus, dus zeer goede service.

PS3 hoeft niet te concureren met xbox want xbox is gewoon een veel lagere klasse. Dus vind ik de PS dat beetje meer geld wel waard.
jeffdubbelf
De ps3 is een goede console die gewoon veelzijdig is! Ik zie hier veel posts die de ps3 afzeiken en de xbox ophemelen, alleen lijkt het erop dat dit kinderen zijn van <12 ?? Aan de spelfouten te zien. Persoonlijk speel ik eigenlijk alleen maar online en met de ps3 werkt dit perfect, nooit last van een slechte verbinding. Een vriend van mij speelt met de xbox, hij betaalt voor het online spelen en heeft regelmatig "lag".
Marcuzzo
...