FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Hacker chanteert Belgacom

Stolich
Quote:
Hacker chanteert Belgacom
'Meer klantgegevens online als datalimieten blijven'
20 oktober 2009 | Andy Stevens
De gegevens van tientallen Belgacom Skynet-klanten werden op een telecomforum gepost.

Een hacker heeft in de nacht van maandag op dinsdag tientallen gebruikersnamen en wachtwoorden van Belgacom-klanten op internet gepubliceerd. Als Belgacom niet ingaat op zijn eis om de datalimieten op te heffen, worden er de komende weken nog meer inloggegevens online gezet.

Bron: http://www.zdnet.be/itprofessional/109199/hacker-chanteert-belgacom/ .

Er zou een fout zijn in de firmware van een modem die door Belgacom gebruikt wordt daardoor je 'gewoon' aan de inloggegevens kan komen. Onlangs heeft hij nog 500 inloggegevens vrijgegeven, waarvan het wachtwoord echter allemaal gewijzigd werd. En als tegen 30 november de datalimieten niet afgeschaft zijn, dan zal hij gegevens van 285.000 klanten online zetten.

Wat vinden jullie hiervan?

België is, naast Portugal (heeft mij toch gezegd) het enige land in de EU dat nog met datalimieten werkt. Helaas vrees ik dat het enige dat de hacker kan bereiken aandacht hierop vestigen. Er is een aantal jaar terug ook een petitie geweest (geendatalimiet.be) die redelijk succesvol was, toen heeft men bij Belgacom en Telenet de limiet van 10 gb naar 12 gb gebracht. :/ En er zijn tegenwoordig blijkbaar providers die veel meer bandbreedte geven aan hun klanten dan bovenstaande, maar uiteindelijk zijn zij maar een klein deel van de markt.

Ahja, we zullen de Telemeter maar in het oog blijven houden Sad...
adri
Ik heb unlimited (in België Cool ), ondanks dat vind ik het toch een mooie actie. Very Happy Als we niet proberen zal het altijd zo blijven, want de mensen betalen toch....

Adriaan
James007
Ik heb hem even naar "Computers en techniek" verplaatst.

Ik vind het inderdaad wel een heel pijnlijke kwestie voor Belgacom, en het is maar een geluk dat de hacker geen slechte intenties heeft met de gegevens. Grappig blijft het wel, zij het wel op een pijnlijke manier voor de (mijn) provider.
Marcuzzo
ik moet zeggen dat ik er nog gene last van gehad heb, ik heb expressnet plus van telenet en heb nog nooit blokken moeten bij bijkopen.
en toch zit ik vaker op xbox live, download af en toe het een en het ander,

ongelimiteerde volume is mooi meegenomen, maar zie het niet rap gebeuren.
ik denk dat er het een en het ander loos zou zijn zouden bgc en telenet de kraan open gooien.
hun schoon SDH netwerkje zal dan zeker weten enkele weken serieus kunnen gaan pompen
atleetalie
Ik ben, als nederlander zonder datalimiet, heel erg blij. Alleen het idee al dat je niet vrij kan downloaden, en surfen. Gewoon het idee dat ik de maand in stukjes moet delen. Nee, gelukkig heb ik het niet. Die hacker heeft dan misschien weinig kans, ik vind het een mooie actie. Maar be aware, in nederland zie je de opkomst van de fup's (fair use policy), en die zijn nog al vaag. Geen enkele provider zegt wat je datalimiet is, maar komt alleen met dreigementen als je er overheen gaat. Dat is dus ook niet alles. En mocht Belgacom en Telenet de datalimieten afschaffen, sta dan ook niet raar te kijken als je alsnog maar 12gb mag gebruiken omdat je anders een brief op de mat ontvangt.
rvec
om over de fair use heen te gaan moet je het wel aardig bond maken. Ik heb ruim een half jaar meer dan 100gb per maand gebruikt, en daar nooit wat van gehoord. Als je meer dan dat gebruikt kan ik best wel begrijpen dat een provider je dan toch even wil vragen wat rustiger aan te doen (en hoe dreigender hoe meer kans van slagen zo'n brief heeft).