FRIHOST • FORUMS • SEARCH • FAQ • TOS • BLOGS • DIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

waarom moeten mensen moeilijk doen in het verkeer?

Marcuzzo
ik pendel dagelijks tussen Hasselt en Vilvoorde en mijn frustraties in het verkeer vieren hoogtij.

ik ben een vlotte chauffeur en ik ben de eerste om het toe te geven, maar ik probeer niemand ten laste te zijn. voorbeeld: er komt iemand aangereden, van het moment dat ik naar rechts kan doe ik dat.
aan de andere kant, omdat ik meestal wat sneller rij, ga ik niet andere mensen in hun gat rijden maar geef ik ze de kans om aan de kant te gaan.

waarom zijn er van die dikkoppen die gewoon links blijven rijden, ook al kunnen ze perfect naar rechts. straffer, ze gaan naar rechts en geven gas bij zodat ge ze niet kunt inhalen....

vinden jullie het abnormaal dat ik zo mensen de kop wil aftrekken? (niet letterlijk, voor mijn noorderburen, mede vlamingen weten wel wat ik bedoel)
desonium
Ja ik snap helemaal wat je bedoelt. Op de scooter heb ik dat ook met fietsers.
En in de auto is het al helemaal verschrikkelijk. Vooral op de snelweg zijn er van die paljassen die niet aan de kant gaan of heel onregelmatig qua snelheid rijden.
En wat dan van die mensen die op een weg waar je 50 mag, maar waar je ook makkelijk 60/70 kan, die dan precies 49 gaan rijden. Het is goed, maar daar kan ik me ook aan ergeren.
Marcuzzo
desonium wrote:
En wat dan van die mensen die op een weg waar je 50 mag, maar waar je ook makkelijk 60/70 kan, die dan precies 49 gaan rijden. Het is goed, maar daar kan ik me ook aan ergeren.

ik erger me ook aan mensen die 119 op de autostrade rijden maar volgens de wet is het nog steeds een snelheidsbeperking en geen aangewezen snelheid.

trouwens waar de snelheid tot 50 beperkt word, meestal in een bebouwde kom, hou ik me wel aan de regels, vroeger misschien minder, maar de laatste jaren wel.
stel u maar eens voor dat een kind de straat oversteekt wanneer je er tegen 70 langskomt. stoppen lukt niet meer en uitwijken is eens zo gevaarlijk.

zal het ooit veranderen, ik hoop van wel, maar ik denk het niet
desonium
Quote:
trouwens waar de snelheid tot 50 beperkt word, meestal in een bebouwde kom, hou ik me wel aan de regels, vroeger misschien minder, maar de laatste jaren wel.
stel u maar eens voor dat een kind de straat oversteekt wanneer je er tegen 70 langskomt. stoppen lukt niet meer en uitwijken is eens zo gevaarlijk.

Waar ik bedoel zijn echt van die wegen waar het geen bebouwde kom is, maar waar wel een maximumsnelheid van 50. In de bebouwde kom gaat dat niet op natuurlijk Wink
Dan rijd ik ook echt wel netjes 50 Cool
Klaw 2
Mensen willen altijd sneller en sneller door het verkeer, alleen bijn ALLE andere weggebruikers zitten in de weg, altans dat lijkt zo als je snel ergens heen moet. Dan raken mensen gefrustreerd. Dat merk ik ook hier in enschede ik studeer hier en iedere dag zie ik wel wat gebaren van een bestuurder naar een andere.
joostvane
Je hebt altijd van die bestuurders die denken dat ze alleen zijn in het verkeer. Als fietser moet ik dagelijks nog maar 3 km rijden naar school, en ik erger mij wel toch wel een paar keer op de heenweg en nog meer op de terugweg (spitsuur).

Ik moet op de steenweg op het fietspad ongeveer 4 straten voorbijrijden. En elke keer zijn 2 van deze straten wel geblokkeerd door een autobestuurder die niet achter de stopstreep wil wachten. Op de terugweg sta je dan in al het verkeer te wachten om over te steken, tot er geen verkeer is of dat er toevallig eentje rechts moet zodat jij rap over kan steken. Wat ik dan haat is dat ze op het laatste moment inslaan zonder richtingaanwijzer, en je opnieuw mag wachten...