FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

The Pirate Bay terug online

JPonsen
RTL Nieuws wrote:

The Pirate Bay weer online
De omstreden downloadsite The Pirate Bay is korte tijd van het internet afgesloten geweest. Na een bevel van een Zweedse rechtbank maakte provider Black Internet de website onbereikbaar voor bezoekers. Aan het eind van de middag was de site weer bereikbaar.
THE PIRATE BAY WEER ONLINE

Boete

De provider hing een boete van 50.000 euro boven het hoofd als het de zogeheten torrentsite niet zou afsluiten. De Pirate Bay biedt links naar auteursrechtelijk beschermd materiaal zoals films, software en muziek. In april werden de beheerders van de site al door een Zweedse rechtbank veroordeeld wegens schending van het auteursrecht.

Celstraffen

De oprichters kregen celstraffen van een jaar en moesten tevens een boete van 2,7 miljoen euro betalen. De vier gingen in hoger beroep tegen het vonnis en The Pirate Bay bleef voorlopig in de lucht.

Filmindustrie

De filmindustrie spande in juli opnieuw een rechtszaak tegen de downloadsite aan. De rechter oordeelde nu dat de internetprovider The Pirate Bay onmiddellijk van het internet moet halen, in elk geval tot de uitspraak in het nog lopende hoger beroep.

De vorige was verwijderd dus post ik hem maar opnieuw.

edit door rvec: De vorige gebruikte geen quote tags
Roald
Die mannen heb toch wel wat lef, gewoon naar een andere provider zoeken... Als die ooit 'gepakt' worden kunnen ze het wel schudden denk ik.
Nog even mijn mening zeggen over the pirate bay: moderne piraten, en die krijgen sympathie, net zoals de piraten van honderden jaren geleden. Alleen maar om hun vrijheidsidealen.
desonium
Ik vind het onzin dat zo een site online mag blijven.
Het is gewoon diefstal, en daarom is het logisch dat ze celstraf en een boete krijgen.

Ik snap dan ook niet dat ze bij een andere provider wel weer online kunnen. Het zal wel niet voor lang zijn dat ze online mogen blijven
Klaw 2
desonium wrote:
Het is gewoon diefstal, en daarom is het logisch dat ze celstraf en een boete krijgen.

Ik snap dan ook niet dat ze bij een andere provider wel weer online kunnen. Het zal wel niet voor lang zijn dat ze online mogen blijven

Het is geen diefstal het is gewoon copyright gezeik. Ze nemen geen fysieke voorwerpen mee, ze kopiëren het gewoon. En eigenlijk is het dat niet eens ze geven gewoon links naar torrents die je kunt gebruiken. Ze maken die niet zelf.
adri
Klaw 2 wrote:
desonium wrote:

Het is geen diefstal het is gewoon copyright gezeik. Ze nemen geen fysieke voorwerpen mee, ze kopiëren het gewoon. En eigenlijk is het dat niet eens ze geven gewoon links naar torrents die je kunt gebruiken. Ze maken die niet zelf.

Inderdaad torrents (.torrent) worden gemaakt door de uploader (bv aXXo of aXXo-accounts) die ze dan op grote torrentsites zoals ondermeer mininova, tpb (the piratebay), demonoid enz. verspreid. De Sites bevatten dus geen illegaal materiaal (daarom zijn ze allemaal zo moeilijk neer te krijgen) maar linken naar het illegale materiaal door het .torrent bestand (die bevat alle nodige info om te connecten met de file(s) ).

Adri Smile
desonium
Jah sorry ik was niet helemaal duidelijk geloof ik Cool
Maar is dat nou strafbaar volgens de wet of niet?
Roald
Het downloaden is niet strafbaar, het verpsreiden van illegale content echter wel (uploaden dus). In België toch.
Marcuzzo
ik had gehoord dat die gasten een tijd geleden een boorplatform wouden kopen waarop ze hun servers zouden plaatsen zodat ze niet onder een staat vallen maar de eigenaar ervan haakte af of zoiets.

tpb is trouwens niet de eerste noch de laatste torrent verdeel site en ik zodra deze permanent offline gehaald word staan er al 10 anderen aan te schuiven.

tegen dit soort praktijken kan er helaas niet veel gedaan worden, herinner u de napster affaire... ondertussen gaat alles rustig verder over limewire en emule

zolang de vraag er is zal het aanbod er zijn, spijtig genoeg is niet alles open source of GPL
JPonsen
De laatste tijd vind je toch genoeg Torrent sites.
Maar ik vind het wel goed eigenlijk, Want ik ben eerlijk gezegt Anti-Brein.

Want nu is het thepiratebay.com, maar de vorige keer was het FTD.
Flakky
JPonsen wrote:
De laatste tijd vind je toch genoeg Torrent sites.
Maar ik vind het wel goed eigenlijk, Want ik ben eerlijk gezegt Anti-Brein.

Want nu is het thepiratebay.com, maar de vorige keer was het FTD.

Ik ben ook anti/brein. Doe ik eens een keer de moeite om een dvd te kopen dan staar ik eerst naar een bericht dat ik niet mag kopieren! Gekopieerde versies hebben dat niet -_-"
Je kan het toch niet stoppen dus laat brein zn geld ergens nuttigs in investeren.