FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

3 gangsters ontsnapt in helikopter

James007
Uit de gevangenis van Brugge zijn overlaatst drie gevaarlijke gangsters ontsnapt met een helicopter. Vandaag hebben de speciale eenheden één van die gangsters opgepakt, dat lees je hier.

Er is wel één heel zielig kantje aan het hele verhaal. De speciale eenheden wisten niet in wélk appartement van het complex de gangster verbleef, dus moesten ze elk appartement binnenvallen (met bivakmutsen en machinegeweren, je kent het wel). Ware het niet dat in één van die appartement op dat moment een elfjarig meisje alleen thuis was. Toen de agenten aanklopten, deed ze snel de deur dicht omdat ze dacht dat het inbrekers waren. Je kunt al raden wat er toen gebeurde. Ze ramden de deur in en het elfjarige meisje stond oog in oog met een bende vechtmachines van de federale politie. Dát is echt zo erg... Confused
desonium
Oo dat stuk had ik nog niet gehoord van het verhaal. Dat vind ik echt zielig, vind het ook niet kunnen dat een overheids-team zomaar alle huizen binnenvalt.
Je verdenkt een 11 jarig meisje toch niet?? Dit slaat echt alles.

Maarja beter dat er eentje gepakt is, het meisje komt er wel weer bovenop, maar zulke criminelen die moeten ze wel zo pakken, want anders zijn ze bijna niet te pakken Cool
James007
Ze hadden het elfjarig meisje natuurlijk niet gezien op voorhand, dus ze moesten wel binnenvallen want iemand deed op verdachte manier de deur op slot in plaats van vrijwillig open. Very Happy
Roald
Dat is wel het verhaal om te vertellen op saaie feestjes, hoe je als 11jarige oog in oog stond met de speciale eenheden van de politie!
Nu nog de andere 2 + die die ontsnapt zijn dankzij mama en dan zitten ze weer lekker veilig.
Marcuzzo
en dan ontsnappen er nog eens 3 uit het justitiepaleis.

straffer... ze mogen het niet meer beveiligen omdat het een monument is... Laughing
Roald
Dit is echt ridicuul, een justitiepaleis dat niet beveiligd mag worden, onderbemand en ongewapend beveiligingspersoneel en criminelen die met wapens zwaaien. Duidelijk dat er jaren niets is gedaan op het departement van justitie.
desonium
James007 wrote:
Ze hadden het elfjarig meisje natuurlijk niet gezien op voorhand, dus ze moesten wel binnenvallen want iemand deed op verdachte manier de deur op slot in plaats van vrijwillig open. Very Happy

O sorry Embarassed maar ja toch klopt het niet dat ze zomaar huizen binnenvallen.

Quote:
Dit is echt ridicuul, een justitiepaleis dat niet beveiligd mag worden, onderbemand en ongewapend beveiligingspersoneel en criminelen die met wapens zwaaien. Duidelijk dat er jaren niets is gedaan op het departement van justitie.

Ongelofelijk Shocked meer woorden heb ik er niet voor Wink
Marcuzzo
eentje hebben ze gisteren weer opgepakt.

straffer vond ik dat die gasten niet alleen ontsnapten, op een gegeven moment leek geen enkele bank in de kempen nog veilig door die gasten
Georgeboy
Ik vind de verhalen van de voorbije weken over het gevangenisbeleid in België ook wel straf. Wat een voorbeeld wordt er gesteld als dit alles toegelaten wordt, zelfs niet strafbaar is en de gewone man in de straat voor het minste berispt wordt... Ik weet niet uit welke tijden het wetboek enzo dateren, maar wat ik wel weet is dat ze niet afgestemd zijn op de huidige noden...
Met alle respect voor de diensten van monumenten en landschappen, maar als hun bevindingen de veiligheid van de orde in gedrang brengt, dan stel ik me vragen over de efficiëntie van hun instelling. Samenwerken is toch ooh zo moeilijk en ik denk niet dat monumenten en landschappen zich populairder maakt bij de bevolking door dergelijke regels te hanteren. Dat je niet zomaar een gebouw kunt omvormen die van historische waarde is, begrijp ik volkomen. Maar het evenwicht tussen de functie van het gebouw, zijn uitrusting en de historische waarde moet dringend hersteld worden...
Het voorstel dat volgde is sterk. Indien het gebouw niet mag aangepast worden, moet er een nieuw komen. Goed, maar wat met het oude gebouw? Is er genoeg budget voor 2 gebouwen te onderhouden? Wetende dat binnen hier en paar jaar ook dit gebouw van waarde zal zijn...