FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Tour de France 2009

adri
Straks (rond 16u) begint de Tour de France in Monaco. Met namen zoals Armstrong, Sastre, Contador, Evans en sprintersnamen zoals Boonen (jawel hij doet mee) en Cavendish en nog andere, belooft het dit jaar een tour te worden om niet snel te vergeten.

(Een paar vraagjes om het topic op gang te brengen Razz ):

Denken jullie dat Lance Armstrong goed zal eindigen of voor de achtste keer tourwinnaar zal worden? Ik geef hem een goede kans om Top 5 te eindigen, 12de plaats in de Giro waar hij op training was bewijst dat zijn piek in juli zal liggen....

Vinden jullie het terecht dat Tom Boonen mag meedoen na zijn Cocaïnegebruik? Ik vind dat hij wel mag meedoen omdat het toch wel buiten competitie was en cocaïne betekent niet zo zeer een middel waar je sneller van rijdt, eerder euforischer en "pijnlozer"... (wat dus eigenlijk toch wel goed is met het optredende melkzuur, waardoor je eigenlijk toch kunt zeggen dat het doping was....)

Wie gaat er winnen dit jaar? Hier druf ik me nog niet meteen over uit te spreken, alle topfavorieten maken een goede kans, maar het zal er vooral aan liggen of je een slechte dag hebt en hoe je alle bergen verteert...

Dit zou het topic toch wel op gang kunnen brengen (en we hebben meteen een goed tour-topic). Smile

adri Wink
Georgeboy
Mijn visie over Armstrong is dat hij er staat. De waaiervorming van twee dagen geleden liet hem niet uit zijn lood slaan, hij was mee. Hij reed zelfs zijn eigen ploegmaat Contador in het verlies. Probeer dat maar eens goed te maken als je weet dat beide mogelijk aan elkaar gewaagd zullen zijn. Armstrong zal niet afgekomen zijn zonder dat hij wel degelijk in de bergen kan rijden en hij zal zijn tijdrijderscapaciteiten ook nog niet verloren zijn.

De situatie Boonen ligt iets moeilijker. Als fan van Boonen vind ik het tof dat hij er bij is, maar de voorbereiding is absoluut niet verlopen zoals deze moest verlopen. De onzekerheid heeft zijn parten gespeeld. Dat hij betrapt is op cocaïne is natuurlijk geen goeie zaak, zelfs buiten competitie. Toen zijn eerste positieve test aan het licht kwam, zeiden ze dat je door cocaïne zelfs trager zou gaan rijden. Ik weet ook niet hoe lang dergelijk product actief blijft in je lichaam, anders zou je voor het pijnloze effect al vlak voor de finale het product moeten innemen... Lijkt me helemaal tricky.

De kans dat Boonen groen pakt, is nu quasi nihil. Paar dagen pech en een te sterke Cavendish. Zonder tegenslag wint hij volgens mij elke rit. Hij zal pas van spurterscapaciteiten gaan verliezen als hij ook op andere ritten gaat concentreren. De voorbereiding voor een spurt is gevaarlijk en daar heeft hij geen last van, is héél behendig, dankzij zijn baansuccessen volgens mij.