Kan iemand mij helpen ik begin juist sql te leren voor op de site voor de gip maar ik wil mijn database dus omzetten in een sql database zeker ... Maar de verbinding wil maar niet lukken.
Kan iemand mij gemakkelijk uitleggen hoe ik dat juist moet doen.
ik heb het topic gesplitst omdat het andere topic nogal oud was en dat het nogal verwarrend maakte.
Wat bedoel je met 'gip'?
wat voor een soort database heb je nu?
hoe probeer je nu verbinding te maken?
Gip is eigenlijk een soort eindwerk. Aangezien ik Boekhouden-Informatica doe is het grootste deel van mijn eindwerk een volledig programma maken.Het programma werkt al redelijk maar dan had ik er nog een website bijgemaakt waar ik nu aan bezig ben. En de leerkracht had mij gezegd dat het mij extra punten zou opleveren als ik op die website een connectie zou maken met mijn database in acces. Hij heeft mij wel een cursus van SQL gegeven maar ik versta er dus niets van...Dus ik ben begonnen met in mijn database zo vanboven op dat knopje SQL server te drukken en dan kreeg ik een wizard. Maar vanaf daar loopt het volledig mis en weet niet juist wat te doen.
om access in een website te gebruiken zal je IIS moeten gebruiken (windows server). Op frihost hebben we die niet, en je zal het dus ergens anders moeten doen als je access wil gebruiken.
Een access database is wel om te zetten naar mysql. Navicat for mysql kan dat wel, het programma is echter wel wat duurder...
Wat ga je trouwens gebeuren voor de website? (asp, php, html, ?)
Als je php wil gebruiken zou je deze website eens moeten bekijken:
http://www.w3schools.com/PHP/DEfaULT.asP
Nee php is het niet we moeten werken met asp.net.
Het is raar dat het niet zou lukken met SQL want ze zeggen in de cursus (in de cursus VVKSO) dat we het zou moeten doen dusja nu ben ik wel een beetje aan het twijfelen...
ja asp.net moet ook op IIS, dus daar zit je wel aan vast dan. Hoef je je iig niet druk te maken over conversatie naar mysql
voor de database verbinding maken:
http://www.w3schools.com/ASPNET/aspnet_dbconnection.asp
voor de taal sql:
http://www.w3schools.com/sql/default.asp (kan in access af en toe een beetje anders zijn maar over het algemeen hetzelfde)
Last edited by rvec on Tue May 19, 2009 10:41 pm; edited 1 time in total
Ik zou u dan eens de cursus moeten voorleggen
pff kzie het zo niemeer zitten ze 
Kijk ik ga ff typen wat vooraan in mijn cursus staat...
Meestal werken wij met een Accessdatabank en een dergelijke databank is aanspreekbaar in ASP.NEt. Omwille van stabiliteit en veiligheid is het echter aangewezen data op te slaan in een SQLdatabank. Deze SQLdatabank wordt dan geregistreerd en aldus beschikbaar gesteld op de internetserver. Toegang tot deze databank vereist daarom meestal een correcte aanmelding met gebruikersnaam en paswoord.
Door ASP.NET en ADO.NET te combineren kun je een database koppelen aan een webpagina.
Dit is een stukje van de inleiding... miss kan je mij nu verder helpen 

best wel een apart verhaal. Ik begrijp dat je begint met een access database, en die naar een andere database moet converteren voor veiligheid en stabiliteit.
Voor schaalbaarheid en functionaliteit kan ik goed begrijpen dat je moet converteren, maar zoals hier ook staat beschreven:
http://www.webwizguide.com/kb/asp_tutorials/connecting_to_a_database.asp
Is het goed te doen om met asp en access samen te werken. Ik zie voor de veiligheid en stabiliteit geen problemen.
Ma ik kan gewoon ni verder eh... ze geven altijd een kaderken me 2 fouten in: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver] [shared Memory]connectionOpen(connect()).
en dan de 2de fout: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver] [shared Memory] De SQL-server bestaat niet of de toegang tot de server is geweigerd.
miss ben je hier meer mee.
en wat gebruik je als code, waar staat je access bestand en kan de gebruiker er goed op inloggen?
Hoe bedoel je inloggen.. mijn acces bestand sta gewoon tussen de rest van mijn programma van visual studio.
een access database heeft meestal een wachtwoord en gebruikersnaam als beveiliging. Maar heb je geen leraar of klasgenoten die met dezelfde problemen worstelen? Waarschijnlijk is er wel iemand die daar is uitgekomen.
Ik niet dat veel leerlingen dit stuk gaan doen ten eerste om dat we zelf allemaal moeten vinden, ik heb gisteren nog een mail verzonden naar mijn leerkracht dus ik zal afwachten wat hij zegt