FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

preview html, veranderen van een bestand

Awiembaweb
Kan je ook webpagina`s die je al op frihost hebt staan via frihost gewoon veranderen...

Ik snap het namelijk niet helemaal. Als ik wat verander, gebeurd er niks. Ik kan het wel zien via preview HTML. Natuurlijk kan ik altijd even een bestandje maken en het bestandje een andere naam geven, maar ja...dan zit je weer met de naam...verwijderen en opnieuw uploaden helpt niet...

Maar ik denk dat er een hoop mensen zijn die dit wel kunnen uitleggen... Smile

Preview HTML doet het wel: moet ik dan gewoon een dagje wachten ofzo???
rvec
dubbele posts verwijdered. Zo krijg je iig geen hulp van mij.
Awiembaweb
rvec wrote:
dubbele posts verwijdered. Zo krijg je iig geen hulp van mij.

geintje hoor Rolling Eyes . Laat maar zitten.
grinta
wat bedoel je met gewoon veranderen?
daarwerkelijk de inhoud van de pagina aanpassen?
dat zou eventueel wel mogelijk zijn met een php script dat de inhoud van een bepaalde file uitleest en weergeeft.

de web pagina zou je dan kunnen aanpassen door dat bestaand via een html form te wijzigen en op te slaan.

ik zou niet weten wat je anders bedoeld
Georgeboy
Bij mijn weten heeft frihost geen sitebuilder, dus als je aanpassingen maakt aan een website dan doe je dat lokaal op je eigen pc. Uiteraard als je daar dan kijkt, afhankelijk van het programma dat je gebruikt om je html code te genereren, dan ben je lokaal bezig. Tenzij je je eigen pc als server gebruikt, zal de buitenwereld geen pagina's kunnen openen die op jouw pc aanwezig zijn.

Gezien je een account hebt bij frihost, zul je allicht niet je eigen pc als server hebben ingesteld en moet je dus nog een kopie van hetgeen op jouw pc staat, naar de server van frihost overbrengen. Dit kan bijvoorbeeld via FTP, maar daar ben je wellicht wel van op de hoogte gezien je reeds een pagina online staan hebt? Eens je je pagina op de server gezet hebt, dan zal deze onmiddellijk zichtbaar zijn voor de rest van de wereld. Er wordt immers bij het opvragen van je website steeds nagegaan of de versie die op de servers van frihost staat nieuw is of niet. Is die nieuw, dan zal hij sowieso opnieuw naar de client verzonden worden.
atleetalie
Ik begrijp je vraag ook niet helemaal, vanuit directadmin kun je geen pagina's aanpassen volgens mij, het makkelijkst werk ftp, daarmee zet je het er zo op en moet je wellicht in je browser de pagina vernieuwen (refresh/F5).