FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Enquete over relationele ethiek

dylanm
Hallo iedereen

Voor ons eindwerk Godsdienst voor het 5de jaar ASO kozen wij het onderwerp relationele ethiek (in verband met het thema relaties, dat een gegeven was).

Wij zouden het erg appreciëren als jullie deze enquete even zouden willen invullen, het gaat om slechts 5 vragen en er wordt niet om een naam, e-mailadres of postadres gevraagd.

De enquete vinden jullie hier.

Op zich is de enquete enkel nodig om een beeld te schetsen van relaties in onze maatschappij en omvat ze dus maar een klein deel van het uiteindelijke werk. Toch zou het leuk zijn als er wat respons kwam, die was er op andere fora namelijk ook.

Alvast heel erg bedankt

dylanm (en 3 andere vijfdejaars)

P.S.: indien iemand interesse heeft, het werk valt natuurlijk onder Creative Commons en iedereen die het wil hebben wanneer het af is, zal het ook een digitale versie kunnen inkijken.
adri
Ingevuld ^^

Adri
endless
ook ingevuld Very Happy
desonium
Ingevuld
Succes met jullie opdracht Cool
atleetalie
Ik heb het ook gedaan, maar verbaasde me over de vragen, het zijn er heel erg weinig! En ze hebben alleen maar betrekking op mij. Ik ben gewend dat enquetes deze vragen stellen aan het begin om te weten te komen wie je bent, en daarna volgt een enquete. Maar goed, als jullie denken zo genoeg e hebben...

Succes met jullie onderzoek!
PennyLane
Ik ben wel eens benieuwd naar de uitslag van jullie onderzoek. En al in een 5de jaar ASO zo'n groot werk, dan nog voor godsdienst... Ben ik blij dat wij het simpeler hadden Very Happy
James007
Voor zover kun je de ethica binnen het gebied van relaties niet bevragen op de manier die jullie momenteel doen. Jullie vragen zijn veel te objectief, bijna een volkstelling. Je moet er vragen tussen stoppen die mensen hun opinie vraagt omtrent bepaalde relationele issues. Pas dan kun je iemand zijn gevoel voor wat kan en niet kan (ethiek) onderzoeken.

Een voorbeeld zou kunnen zijn:

Wat vindt u van polygamie?
Wat vindt u van een open relatie?
Wat vindt u van zogenaamde "tryseksuelen" die alles op het vlak van seksualiteit willen proberen?

Zou u zelf....
Ooit meerdere partners tegelijkertijd willen?
...

enzovoort. Dat geeft jullie toch meteen een veel bredere kijk op de dingen? Wink