FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

speedbootjes en vragen

Awiembaweb
Hoi, ik ben van plan om een speedboot te kopen en nu heb ik dus zoveel vragen en ik dacht....misschien zijn er nu wel mensen op het forum die er verstand van hebben, dus laat ik ze dn maar hier stellen...

Vraag 1:
Hoe lang is een buitenboordmotor ong.? Hoe diep moet het water zijn om schadeloos te kunnen varen ook al vaar je heel zachtjes langs de kant?

Vraag 2: Je hebt toch van die stevigere oplblaasbare "professionelere" grijze boten (soms met aluminium bodem)....nou is de vraag...kan je daar een motor van 15/20 pk achter gooien of wordt dat dan gevaarlijk als je zo hard vaart? En hoe lang moet zo`n boot dan ong. zijn wil dat veilig zijn?

Nou der zullen wel meer vragen volgen, maar als iemand hier al antwoord op heeft?....

Alvast bedankt!
desonium
Awiembaweb wrote:
Hoi, ik ben van plan om een speedboot te kopen en nu heb ik dus zoveel vragen en ik dacht....misschien zijn er nu wel mensen op het forum die er verstand van hebben, dus laat ik ze dn maar hier stellen...

Vraag 1:
Hoe lang is een buitenboordmotor ong.? Hoe diep moet het water zijn om schadeloos te kunnen varen ook al vaar je heel zachtjes langs de kant?

Het ligt aan de grote van de motor, Een motor met 50pk is natuurlijk langer als een een motor met 4pk. Ikzelf heb een klein polyesterbootje met 4pk erachter. heerlijk bootje en je kan er overal mee varen want de onderkant van de schroef ligt nog niet eens op 1 meter diepte.

Quote:
Vraag 2: Je hebt toch van die stevigere oplblaasbare "professionelere" grijze boten (soms met aluminium bodem)....nou is de vraag...kan je daar een motor van 15/20 pk achter gooien of wordt dat dan gevaarlijk als je zo hard vaart? En hoe lang moet zo`n boot dan ong. zijn wil dat veilig zijn?

Ja die rubberboten bedoel je? Ja je kan er 15/20pk achter gooien geen probleem. Volgens mij moet je voor 15pk ongeveer een lengte hebben van minstens 4 meter. Langer kan ook, want dan valt het bootje minder ver achterover en dat vaart een stuk prettiger.
Je kan ook even op marktplaats zoeken, dan kom je gauw genoeg achter de lengtes en sterkte van motoren.

Quote:
Nou der zullen wel meer vragen volgen, maar als iemand hier al antwoord op heeft?....

Je stelt ze maar Cool

Quote:
Alvast bedankt!

Geen probleem hoor
atleetalie
Ik wil niet bemoeiallerig zijn hoor, maar wat kost zo'n bootje ongeveer, loopt dat niet in de 10 000 enden euro's?
desonium
nee hoor dat valt echt hartstikke mee

Ik denk dat zo een rubberbootje met 15/20 pk rond de 3000 euro kost. Dan is hij wel tweedehands.

Nieuw kost het wel een slordige 7500 euro denk ik

Kijk maar op marktplaats dan zie je zelf hoeveel ze kosten.