FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Windows 7 halen

Ga jij Windows 7 halen?
Ja
33%
 33%  [ 4 ]
Nee
33%
 33%  [ 4 ]
Alleen bij een nieuwe PC
33%
 33%  [ 4 ]
Total Votes : 12

8166UY
Bij deze de vraag der vragen onder nerds.
adri
Als het bij de nieuwe pc zit wel maar ik vind XP toch nog altijd het beste, je mag het draaien hoe je het wil maar XP geeft de beste ondersteuning voor mijn hardware en Seven gaat alleen maar nieuwere ondersteunen dus daar ben ik vet mee...

En voor de grafische dingen moet ik het ook niet doen want ik heb hier een Vista transformation pack op draaien....

Dus alleen bij een nieuwe pc. Very Happy

Adri
atleetalie
Ja, alleen op een nieuwe wil ik 7 wel, maar XP draait nog steeds fantastisch. OOk ben ik niet echt geneigd die beta te downloaden, 2 gig en m'n PC kan dat toch amper aan, maar wel lichter dan VISta dat is wel top. Nee ik vind het wel best zo
Gushe
Windows 3.1 FTW! Very Happy
atleetalie
Ik hoorde bytheway dat microsoft 5 versies wil uitbrengen, het wordt steeds zieker, geef mij die netbookvariant maar

Quote:
Windows Home Basic
Windows 7 Home Basic beschikt niet over de Aero Glass-interface, en ook het Media Center gedeelte tref je in deze uitgeklede versie niet aan. Microsoft lijkt met deze versie van Windows 7 echter te gaan mikken op minder kapitaalkrachtige markten, waaronder Nederland niet valt.

Windows 7 Premium
Voor de consumentenmarkt heeft Microsoft Windows 7 Premium in het leven geroepen. Deze beschikt wel over Aero Glass en Media Center, ondersteunt multitouch-interfaces, en kent een verbeterde handschriftherkenning en nieuwe netwerkmogelijkheden.

Windows 7 Premium stelt geen overdreven hoge eisen aan de hardware, zodat het ook op een minder krachtige thuis-computer kan worden gebruikt.

Windows 7 Professional
Voor de zakelijke markt komt er Windows 7 Professional. Deze versie biedt extra's als data-encryptie en backupsoftware. De domain join-technologie maakt het opnemen in een netwerk eenvoudiger. Het besturingssysteen kan zelf de dichtstbijzijnde printers opsporen en gebruiken. In tegenstelling tot de Professional versie van Vista beschikt Windows 7 professional ook over de Media Center software.

Windows 7 Enterprise
Windows 7 Enterprise is voorbehouden aan bedrijven met corporate-licenties. Deze versie biedt nog meer extra's voor zakelijk gebruik zoals BitLocker-encryptie, de mogelijkheid sneller netwerk-bestanden te benaderen via BranchCach en AppLocker om toegang tot software te kunnen blokkeren.

Windows 7 Ultimate
De vijfde versie is Windows 7 Ultimate. Deze versie voor freaks (niet de woorden van Microsoft) beschikt boven al het bovenstaande maar kan ook door consumenten worden gebruikt.

Windows 7 Starter
Tenslotte is er dan nog Windows 7 Starter. Deze versie is niet voor beginnende gebruikers zoals de naam doet vermoeden, maar voor computers met weinig capaciteit. Deze versie zal straks vooral op netbooks worden aangetroffen. Deze deze goedkope kleine laptops wordt nu nog meestal Windows XP geinstalleerd omdat Vista te zwaar is. Met Windows 7 Starter kunnen ook de netbooks beschikken over het nieuwste besturingssysteem.

Windows 7 N
Mogelijk komt er ook nog een zevende versie: Windows 7 N. Microsoft wil deze versie zelf niet, maar zal mogelijk door de EU worden gedwongen in Europa een versie zonder Windows Media Player en Internet Explorer uit te brengen.

Dat is toch veel te veel, beter kunnen we terug gaan naar de tijd dat er 1 versie was
Gushe
atleetalie wrote:
Ik hoorde bytheway dat microsoft 5 versies wil uitbrengen, het wordt steeds zieker, geef mij die netbookvariant maar

Quote:
Windows Home Basic
Windows 7 Home Basic beschikt niet over de Aero Glass-interface, en ook het Media Center gedeelte tref je in deze uitgeklede versie niet aan. Microsoft lijkt met deze versie van Windows 7 echter te gaan mikken op minder kapitaalkrachtige markten, waaronder Nederland niet valt.

Windows 7 Premium
Voor de consumentenmarkt heeft Microsoft Windows 7 Premium in het leven geroepen. Deze beschikt wel over Aero Glass en Media Center, ondersteunt multitouch-interfaces, en kent een verbeterde handschriftherkenning en nieuwe netwerkmogelijkheden.

Windows 7 Premium stelt geen overdreven hoge eisen aan de hardware, zodat het ook op een minder krachtige thuis-computer kan worden gebruikt.

Windows 7 Professional
Voor de zakelijke markt komt er Windows 7 Professional. Deze versie biedt extra's als data-encryptie en backupsoftware. De domain join-technologie maakt het opnemen in een netwerk eenvoudiger. Het besturingssysteen kan zelf de dichtstbijzijnde printers opsporen en gebruiken. In tegenstelling tot de Professional versie van Vista beschikt Windows 7 professional ook over de Media Center software.

Windows 7 Enterprise
Windows 7 Enterprise is voorbehouden aan bedrijven met corporate-licenties. Deze versie biedt nog meer extra's voor zakelijk gebruik zoals BitLocker-encryptie, de mogelijkheid sneller netwerk-bestanden te benaderen via BranchCach en AppLocker om toegang tot software te kunnen blokkeren.

Windows 7 Ultimate
De vijfde versie is Windows 7 Ultimate. Deze versie voor freaks (niet de woorden van Microsoft) beschikt boven al het bovenstaande maar kan ook door consumenten worden gebruikt.

Windows 7 Starter
Tenslotte is er dan nog Windows 7 Starter. Deze versie is niet voor beginnende gebruikers zoals de naam doet vermoeden, maar voor computers met weinig capaciteit. Deze versie zal straks vooral op netbooks worden aangetroffen. Deze deze goedkope kleine laptops wordt nu nog meestal Windows XP geinstalleerd omdat Vista te zwaar is. Met Windows 7 Starter kunnen ook de netbooks beschikken over het nieuwste besturingssysteem.

Windows 7 N
Mogelijk komt er ook nog een zevende versie: Windows 7 N. Microsoft wil deze versie zelf niet, maar zal mogelijk door de EU worden gedwongen in Europa een versie zonder Windows Media Player en Internet Explorer uit te brengen.

Dat is toch veel te veel, beter kunnen we terug gaan naar de tijd dat er 1 versie was

Niets tegen jou telkunsten, maar ik tel er 7 hoor. Smile
Ivooo
Ik denk dat mijn volgende computer een mac wordt en geen pc. Want ik geloof niet dat windows 7 zoveel beter zal worden dan xp en vista.

Ivooo
Marcuzzo
ik was net zelf even aan het checken op http://www.microsoft.com/windows/windows-7/, en daar is de beta er al vanaf gehaald.
niet dat ik van plan was deze te installeren, hooguit even testen in Qemu.
ik ben zelf niet zo zot van vista dus als ik windows draai dan is het toch XP

Last edited by Marcuzzo on Tue Feb 17, 2009 12:16 am; edited 1 time in total
8166UY
Ze hebben hem alleen met bugs gelanceerd, enkele maanden later zaten er minder bugs in dan nu nog in XP. Voor de rest is Vista vele malen beter dan XP. En dan gebruik ik het al sinds de eerste launchdag intensief met superveel plezier.
Marcuzzo
meen je dit?
Quote:
Voor de rest is Vista vele malen beter dan XP

bij iedereen die ik ken kon ik pc dokter gaan spelen omdat vista weer gekke dingen deed.
inclusief de oneindige lus bij het opstarten na een update van MS.
vista ziet er weliswaar beter uit dan XP door de aero grafische interface. maar geloof me, aan compiz-fusion zal deze nooit tippen.
zie maar hier

ik draai nu al even op (x)ubuntu met de Compiz window manager, en ik verzeker het je, microsoft zal heeeeeel veel zal moeten doen om me terug aan hun kant te krijgen
8166UY
Ik heb veel dingen gedaan zoals themen en andere spullen gekloot in de registery en bij mij ging niks mis. En zoals ik zei, al vanaf het eerste begin. En dat bij alle 5 computers hier. Razz
Verder draai ik ook Ubuntu, Xubuntu en op mijn PS3 Yellow Dog.
AleSSiiOo
Ik draai xp en op de ps3 Yellow dog^^
Georgeboy
Ook hier sinds Vista niets anders dan problemen. Thuis draait één pc op vista en bij het eerst volgende probleem vliegt het er af en gaat er opnieuw xp op. Linux is voor de medehuisbewoners net een stapje te ver.
Of Windows 7 veel verbetering zal brengen, zal ik eerst bewezen moeten zien. Als de hardware vereisten voor een vlot draaiend systeem identiek zullen zijn aan Vista, voorspelt dit alvast niet veel goeds. Een mens heeft al een monster nodig om het ding vlot te laten werken. Een aantal vrienden die Vista draaien, hebben reeds geruime tijd het Aero gedeelte op non-actief gezet. Het oogt mooi, maar het verbruikt te veel resources.
traxion
Gushe wrote:
Windows 3.1 FTW! Very Happy

pak dan 3.11 (de nederlandse versie:D)
James007
Dames en heren, het gaat wel over de vraag of jullie Windows 7 zouden kopen. Dat staat grotendeels los van het feit of jullie Vista nu beter vinden dan XP. Als jullie Vista slecht vinden, zou dat zelfs een reden zijn om een besturingssysteem over te slaan en meteen voor "7" te gaan. Wie zou dat aandurven?
Marcuzzo
dat ik Vista zal overslaan staat als een paal boven water Laughing
maar of ik voor "7" zal gaan is een andere vraag.

als je het even simpel bekijkt. wat zou er verbeterd zijn met de jaren. de graphics? de manier waarop Microsoft en de U.S. overheid je PC kunnen bekijken zonder dat je er iets van merkt? enz, enz...

ik vind XP tot nu toe nog steeds de "meest" stabiele windows versie.
En vind niet dat ik mijn doos moet voorzien van extra geheugen om vista te kunnen draaien, terwijl Ubuntu met een pak minder geheugen meer uit de kast haalt.

dus kortom 7, nee dank je
James007
Wat jij beschrijft, is een fenomeen waar veel mensen onderhevig aan zijn. Soms moeten softwaremakers ook begrijpen dat "het goed genoeg" is. Al die "gelikte" stijlen dragen weinig toe aan de functionaliteit.

XP kun je omschrijven als een erg "propere" en "efficiënte" Windows. Alles wat je nodig hebt, steekt erin. Vista doet niet veel meer en vraagt veel meer geheugen. Hoe gaat Microsoft ons overtuigen om de stap te zetten naar nog meer zaken die we strict genomen niet nodig hebben?
dylanm
Ik geloof dat niemand hier de bèta ook maar geprobeerd heeft... Ik draai ze op een Pentium 4 3.4 Ghz sneller dan XP, installatie duurde slechts 5 minuten. Nieuwe functies zoals Aero Shake zijn heel leuk en overtreffen in sommige aspecten Leopard. Al mijn hardware werd ook herkend (Device Center is leuk) en crashes heb ik tot nu toe nog niet gehad.

Maar dit is maar de mening van iemand die de tijd gehad (en genomen) heeft om de bèta uit te proberen. Rolling Eyes
James007
Met -170 punten had je beter hier wat gepost in plaats van beta's liggen uitproberen. (Tot zoverre uw Account Creator) Verder vind ik het feit dat je met een kadertje kunt schudden en dat de rest dan plaats ruimt weer zo'n optie die je niet echt nodig hebt behalve als je een geek bent die kickt op opties. Dat mag natuurlijk, maar Windows is een mainstream OS.

Als het echt een snelheidswinst kent op dezelfde systemen als waar XP op draait, dan wil ik het wel eens uitproberen, maar met de Aero interface zul je evengoed als bij Vista soms videokaart- en geheugentroubles hebben.
dylanm
Niet als ik de hosting account vergeten was (vanwege de inferieure kwaliteit van Frihost tegenover sommige alternatieven)? Maar dat is off topic.

Bèta's testen lukt het beste tijdens gewoon gebruik (wat mij de gelegenheid gaf te posten, alleen geen noodzaak/zin).

Tot zover dat probleem. Nu over naar Windows 7.

Er heerst overal een anti-Vista mentaliteit. Die is slechts deels gegrond, maar ik kan begrijpen dat jullie Vista geen goed besturingssysteem vinden. Wat ik niet kan begrijpen is dat jullie niet aanvaarden dat Microsoft dingen kan veranderen. Windows 7 heeft zelfs een nieuwe kernel gekregen, het ultieme bewijs dat dit systeem een keerpunt zal vormen voor Microsoft. Als ik mij niet vergis, heeft een zeker ander softwarebedrijf dit enkele jaren terug ook gedaan (voor mensen die niet weten waarover ik het heb: Apple brak in 2001 radicaal met het toen hopeloos verouderde Mac OS 9 en stapte over op Mac OS X, 2 jaar na de introductie van de serverversie van OS X)? Toen was er geen vuiltje aan de lucht, een en al enthousiasme. Waarom kan dit nu niet? Omdat Microsoft fouten gemaakt heeft in het verleden? We hebben het hier niet over moorden of fraude op grote schaal. We hebben het over een systeem dat ondermaats presteert in verhouding tot zijn gebruik van systeembronnen.

@James007: met een kadertje schudden? Hmmm... bedoel je een venster? Dat is de juiste benaming. De snelheidswinst is wel degelijk reëel en zelfs goed merkbaar (tenzij je denkt dat zowel Microsoft en een aantal technologieblogs als ik en andere bèta-testers liegen). Aero is trouwens opnieuw ontwikkeld, samen met de kernel. Geheugen- en videokaartproblemen? Nee hoor, anders zouden ze bij Linuxsystemen die gebruik maken van Beryl of Compiz ook aanwezig zijn: Linux biedt daar namelijk geen winst aan systeembronnen en blijft op dat vlak even intensief als enig ander systeem.

@Marcuzzo: dit is een voorbeeld van de anti-Vista mentaliteit die wordt geprojecteerd op 7. Ik zou zeggen: probeer de bèta eens uit als je de kans hebt, je ogen zullen opengaan. Je PC bekijken zonder dat je er iets van merkt? Zoiets gebeurt niet, omdat het te arbeidsintensief (zelfs indien het geautomatiseerd wordt) en te kapitaalintensief is en in de meeste gevallen totaal nutteloos (niet iedereen plot tegen Microsoft of de Amerikaanse overheid, niet iedereen is een softwarepiraat). Compiz Fusion ziet er volgens mij ook niet echt denderend uit op Ubuntu, eerder als een amateuristische versie van Aqua/Aero (reden: te veel effecten verpesten het, ja ik weet het: het is perfect mogelijk enkele van deze effecten uit te schakelen).

@8166UY: blij dat er toch nog iemand tevreden is met Vista.

@Ivooo: motiveer uw keuze, alstublieft? Razz

@atleetalie: oude informatie, check voor een update: http://lifehacker.com/5145732/windows-7-version-lineup-simplified-to-three. Terug naar XP dus qua productkeuzes.
rvec
Quote:
Windows 7 heeft zelfs een nieuwe kernel gekregen, het ultieme bewijs dat dit systeem een keerpunt zal vormen voor Microsoft.

Chris Flores of the Windows Client Communications Team wrote:
Contrary to some speculation, Microsoft is not creating a new kernel for Windows 7. Rather, we are refining the kernel architecture and componentization model introduced in Windows Vista

bron: http://arstechnica.com/microsoft/news/2008/05/ms-no-new-kernel-for-windows-7-same-requirements-as-vista.ars

De simpele reden hierachter is dat het anders net zo eenvoudig zou zijn om xp programma's op win7 te draaien als op linux (iets als wine zou dan voor win7 moeten worden gemaakt). Een aardig performance-verlies en veel incompatibiliteit dus.

Quote:
Als ik mij niet vergis, heeft een zeker ander softwarebedrijf dit enkele jaren terug ook gedaan

Bij linux gebeurt dit nog vaker, sommige distributies maken zelfs een zeer aan het systeem en de gebruiker aangepaste kernel tijdens de installatie (gentoo).

Quote:
Waarom kan dit nu niet? Omdat Microsoft fouten gemaakt heeft in het verleden? We hebben het hier niet over moorden of fraude op grote schaal. We hebben het over een systeem dat ondermaats presteert in verhouding tot zijn gebruik van systeembronnen.

Microsoft heeft wel meer fouten gemaakt, die wel dicht bij fraude in de buurt komen, maar daar gaat dit topic niet over.

Quote:
Geheugen- en videokaartproblemen? Nee hoor, anders zouden ze bij Linuxsystemen die gebruik maken van Beryl of Compiz ook aanwezig zijn: Linux biedt daar namelijk geen winst aan systeembronnen en blijft op dat vlak even intensief als enig ander systeem.

Die problemen zitten niet in wat er op het scherm staat, maar hoe het daar komt. En aangezien dit bij linux op een andere manier gebeurt vind ik het wantrouwen bij james zeker gegrond omdat ms het bij vista ook niet goed kreeg.
Marcuzzo
dylanm wrote:
Ik draai ze op een Pentium 4 3.4 Ghz sneller dan XP

dat wil ik best geloven. ik draai op een p4 met 2.9Ghz. en heb ook maar 1Gig aan ram geheugen. mss als ik nog eens tijd heb om mijn kast open te draaien steek ik de 2 latjes van 512 die ik hier al even heb liggen erin. de nood(en vooral de goesting) is er nog niet op het moment.

toen ik deze topic voor het eerst las was ik gaan checken op de MSsite.
maar helaas was de beta al niet meer beschikbaar, anders had ik m zeker getest. of mijn bak deze aankon is een andere vraag (ik betwijfel het ten zeerste dat 1g aan ram voldoende zal zijn)

dylanm wrote:
niet iedereen plot tegen Microsoft of de Amerikaanse overheid, niet iedereen is een softwarepiraat. Compiz Fusion ziet er volgens mij ook niet echt denderend uit op Ubuntu,

bon, check eens wat "patriot act" zoal inhoud en dan weet je het zelf.

over Compiz-fusion: ik denk toch wel dat beryl (de voorganger van compiz) wel ouder is dan areo. ik kan me natuurlijk ook vergissen.

en software piraterij... en we hebben het dan over gekraakte programma's voor windows die u langs alle kanten om de oren vliegen of over (vooral ) open source software voor linux?
Flakky
Ik ga zeker voor Windows 7, nadat ik alles heb geprobeert is Vista nog steeds de beste OS voor mij en Windows 7 is alleen maar een verbetering
Marcuzzo
Bon, ik heb de RC eindelijk afgehaald.
ik ga m deze avond installeren op mijn laptop en dan ben ik benieuwd wat het gaat geven.
persoonlijk vind ik het wat overdreven dat een installatie 16Gig nodig heeft.

maar we zullen zien, ik zal een van dees een review schrijven hier
joostvane
Windows 7 is nu al een tijdje uit, nog niet gehaald.

Mijn mening is dat ik gewoon weer opnieuw mag betalen. Sure, ik kan het downloaden, maar dan is dat weer een heel gedoe en weet ik niet zeker of alles wel naar behoren werkt.

Ik heb betaald voor Windows ME, mijn eerste computer. Wat bleek? Windows ME is het slechte OS dat er ooit is gemaakt. Ik zat ermee opgezadeld, omdat ik er toch wat geld aan heb besteed. Ik ben hierna geupdate naar windows XP. Weer een pak geld betaald. Hierna naar windows vista omdat ik dan toch een nieuwe computer nodig had. Weer geld betaald.

Omdat Microsoft zelf zegt 'windows 7 verschilt niet zoveel van windows vista op het eerste zicht, er is echter heel wat onder de motorkap verandert om alles vlotter blablabla...'. Dan vind ik dat dit meer een 'update' is dan een nieuwe aankoop. Voor hun 'update' versie vragen ze echter 180 dollar ofzo.

Als ik mijn rekening maak wat ik allemaal al wel niet betaald heb aan die handel...