FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Let op...dit is een ouwe-koeien-uit-de-sloot-halen-topic!

Awiembaweb
Dit is geen recent onderwerp, maar ik wou het toch nog even aankaarten en jullie mening erover horen....
Herinneren jullie je dit soort krantenberichten uit 2005 nog?

Quote:
De 18-jarige scholiere Taïda Pasic mag voorlopig in Nederland blijven. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam vrijdag bepaald in een kort geding dat het uit Kosovo afkomstige meisje had aangespannen tegen minister Verdonk (Vreemdelingenzaken). Verwacht wordt dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) binnen een week met een nieuw besluit komt. Eerder wezen zij twee maal een verzoek af.

"De rechtbank is van oordeel dat de beslissing van de minister om het meisje niet toe te staan haar vwo af te maken niet zorgvuldig is genomen, omdat op een aantal door het meisje aangevoerde argumenten niet of onvoldoende is gereageerd”, zo staat in een samenvatting van de uitspraak.

Uitzettingscentrum
Eerder was het uit Kosovo afkomstige meisje door de IND uit haar klas in Winterswijk gehaald en naar een uitzetcentrum in Rotterdam overgebracht. Daar zat ze twee weken vast, totdat de rechtbank in Groningen besloot dat ze de beslissing thuis mocht afwachten.

Acties
Taida’s medeleerlingen hadden een brandbrief naar minister Verdonk van Vreemdelingenzaken gestuurd en voerden actie op de Markt in Winterswijk. Ook werd een petitie online gezet. Binnen 3 dagen haalde deze site meer dan 35.000 handtekeningen op. Uw handtekening is daar alsnog van harte welkom.
bron: nieuwszicht.com

Verdonk: Taida pleegt fraude
De Kosovaarse Taida Pasic, rond wie een actie wordt gevoerd zodat ze haar vwo in Nederland kan afmaken, heeft fraude gepleegd. Dat zegt de woordvoerder van minister Verdonk in De Telegraaf.

Vrijwillig
Vorig jaar keerde de scholiere vrijwillig met haar familie terug naar Kosovo. Taida Pasic kreeg toen van de IND een premie van 7000 euro om daar naar school te kunnen gaan en een nieuw leven op te bouwen. Het meisje kwam toch terug naar Nederland, met een Frans toeristenvisum.

Verkeerd beeld
Volgens Verdonk is er een verkeerd beeld ontstaan van de situatie en wordt de IND bewust zwart gemaakt. Ze vindt dat het meisje moet worden uitgezet, maar Taida wil eerst haar vwo in Nederland afmaken. Ze heeft daarvoor nog enkele maanden nodig.

Verzoeken
"Ze zit klinkklare onzin te verkopen en maakt IND-medewerkers zwart'', zegt de woordvoerder. Volgens het ministerie zijn twee verzoeken voor een voorlopige verblijfsvergunning van de 18-jarige Taida terecht afgewezen.

Reacties
Het gastgezin van Taida en haar school snappen niets van de aanval van Verdonk. Volgens hen is er niets geheims aan haar Franse visum. Het zou ook in de rechtsgang rond haar uitzetting aan de orde zijn geweest. De school stelt dat het Taida vrij staat om op een visum naar Nederland te reizen.

Huilen
Taida zelf is erg geëmotioneerd door de uitlatingen van Verdonk. "Ze zit nu boven op haar kamer te huilen", zegt haar gastouder. "Ze is erg overstuur door het verhaal." In het tv-programma Woestijnruiters zei Taida niet te begrijpen dat de minister dit allemaal heeft gezegd. "Dan had ze dat gemotiveerd in haar beslissing moeten zetten."

Emotioneel
Taida reageerde emotioneel op de vraag of zij zich nog kan concentreren op school. "Ik moet, nogmaals, ik moet. Dit is mijn enige kans na zo veel moeite, zo veel tranen. Mijn diploma is goud waard. Zes jaar lang geknokt. Ik hoop op een betere toekomst dan mijn ouders. Die zijn hoog opgeleid, maar hebben niks meer."

Ik heb geen respect voor onze minister Verdonk. Ze gooide mensen het land uit die soms best al lang in Nederland woonden. Ze stuurde ze naar onveilige landen ( al beweerde ze van niet). Ze kregen een * ...* bedragje mee van 7000 euro ofzo... en ze zagen maar hoe ze daar overleefden/overleven en hoe hun vrijheid een beetje veilig te stellen. Hieronder bevinden zich veel kinderen die opgegroeit zijn in Nederland. Zij hebben maar een thuis. Dit is niet hetzelfde als andere kinderen die welin hun land van herkomst zijn opgegroeid: zij hebben de herinneringen niet van Nederland, zij missen misschien veel in hun leven, maar zij missen niet Nederland. Zij zijn gewend in hun land en hun cultuur. Dat zijn de uitgeprocudeerde kinderen niet. Zij zullen Nederland missen en er elke seconde aan terugdenken. Zij zullen altijd terug willen. Zij hebben daar GEEN leven. Lijkt misschien alsof ik ze dan nu afchilder als een soort wanhopige mensen die niks kunnen, maar ...neuj het is toch echt erg.

26000 gezichten
Verdonk ontslaat
Dictator maakt af
Dit is voor sommige waarheid: is het niet direct, dan is het soms indirect.

Het ergste vond ik dan nog bovengenoemde zaak van Taida. Zij wou dolgraag haar school afmaken. Iets wat haar vroeger is "beloofd" en waar zij mee bezig is geweest, MAG GEWOON ZOMAAR te niet worden gedaan? 5 en een half haar bezig geweest en dan die laatste vier maanden mocht ze niet blijven om het af te ronden? Zonder diploma is zij nergens meer. Maar enkelt die vier maanden, zodat zij iets meer kans op een beter bestaan had, gunde Verdonk haar niet. DAt mens bezorgde heel wat mensen slapeloze nachten..., geloof ik.

De uitspraak van Verdonk: "tot hier en niet verder," klopte ook niet. Zij wou alles
terugdraaien...

Het is dan wel een hele tijd geleden en het doet er allemaal niet meer toe, maar ik ben wel benieuwd wat wij hier allemaal van vinden...?
Arnie
Stel er zou een grens gesteld zijn dat illegale scholieren die nog hoogstens 1 jaar te gaan hebben tot het diploma, nog even mochten blijven. Dan zou je BAWWW hebben gehoord van de scholieren die nog 1 jaar en een paar dagen te gaan hebben, i.p.v. van dit meisje.
Awiembaweb
Ik heb altijd zo`n hekel aan mensen die van ongelijke situaties gelijke situaties maken. Elke situatie moet afzonderlijk worden bekeken. In dit geval is het gewoon heel raar dat zoiets gebeurt en wat een ander meisje uit een leerjaar daaronder daarmee te maken heeft? Dat is een andere situatie. Waarom laat je dat soort dingen zake Taida beinvloeden?...Elke situatie moet gewoon apart bekeken worden, want anders kan je iemand die twee dagen geen eten heeft gehad geen eten geven, omdat degene die 5 uur geen eten heeft gehad dan ook wil eten.
Arnie
Quote:
Ik heb altijd zo`n hekel aan mensen die van ongelijke situaties gelijke situaties maken. Elke situatie moet afzonderlijk worden bekeken
Dat is niet erg aardig. Niet alleen omdat je hier een discussietopic opent en vervolgens gaat haten als iemand het niet met je eens is, maar ook omdat je die mensen die je altijd haat misschien beter allemaal afzonderlijk zou kunnen bekijken, nietwaar?
Awiembaweb
Arnie wrote:
Quote:
Ik heb altijd zo`n hekel aan mensen die van ongelijke situaties gelijke situaties maken. Elke situatie moet afzonderlijk worden bekeken
Dat is niet erg aardig. Niet alleen omdat je hier een discussietopic opent en vervolgens gaat haten als iemand het niet met je eens is, maar ook omdat je die mensen die je altijd haat misschien beter allemaal afzonderlijk zou kunnen bekijken, nietwaar?

Ja, hier dacht ik dus net weer aan voor ik dit topic weer opnieuw las. Ik had dat wat ongelukkig neergezet, maar ik bedoelde eigenlijk gewoon dat dat geen argument was om blablabla. Zonder persoonlijke verwijten. Bovenstaande opmerking had wel sterk geweest, maar in dit geval had ik het gewoon wat ongelukkig geformuleerd Wink
atleetalie
Mijn hemel, dit is wel erg lang geleden, en geen ruzie AUB het is al een zooitje genoeg op FRIHOST
Lady Elensar
Ik zie hier geen ruzie in. Ze heeft het zelf toch door? En Arnie, provoceren met bericht titels is niet nodig.

En dan nu weer ontopic.