FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Gourmet Mushroom Cultivation, a passion.

mycologicalintent
Any other wood be mycologists out there?
jwellsy
I've got a great spot that I would love to spread some morrell spores in.

Is there a practical way to grow mushrooms at home?
deanhills
mycologicalintent wrote:
Any other wood be mycologists out there?

Never heard of a mycologist before and am very curious. What is it about? What kind of mushrooms do you grow when you say "gourmet mushrooms". Is it just a hobby or a business too? Smile
miacps
I'm interested in growing some edible/gourmet mushrooms. What kinds do you grow and what type of substrate do you use?

I've grown mushrooms off wild bird seed spawned to cow manure in the past, it's a fun rewarding hobby. Smile
tomede
Jag är besatt av passionsfrukt. Minns inte att jag tyckte att det var något speciellt när jag bodde i Europa, men det kanske går bättre ihop med värme och Seychellerna?

När jag är i Sverige är jag mer förtjust i saltlakrits (det förlorade lite av sin tjuskraft när jag bodde i Frankrike och mitt svarta godis smalt ihop till en enda stor salt klump). I UK var jag tokig i Walkerssensationschips vilket här i värmen inte ter sig speciellt lockande. I USA kunde jag inte få nog av jordnötssmör och sylt på amerikanskt fluffigt bröd. Försökte senare återuppliva grejen på svenskt, hälsosamt bröd. Det gick liksom inte.

En annan sak. Passionsfrukten här är inte så där skrynklig som i Sverige. Här är skalet gult och lent, möjligtvis rosa. Ibland börjar den knöla ihop sig men då är det hög tid för att äta upp den. Varför ser svenska passionsfrukter lika förtorkade ut som Ismannen? Är det den skandinaviska kylans inverkan? Eller är det olika sorter