Ik heb problemen met de volgende stylesheet:
en een XHTML Strict document. Er onstaat namelijk spatiëring tussen 2 paragrafen in div#header. Dit gebeurt in Firefox 3 en IE 7, Dreamweaver CS3 geeft wel een correcte weergave (zonder ruimte tussen beide paragrafen). Zowel de XHTML als de CSS zijn valid, maar als ik het doctype van de XHTML verander naar Transitional is het probleem opgelost. Wie kan me helpen dit op te lossen voor de Strict versie?
Dank bij voorbaat.
| Code: |
| body
{ background-image: url(body-background.jpg); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; margin: 0; padding: 0; } div#header { width: 100%; margin: 0; padding: 0; } img { width: 100%; } div#header p { margin: 0; padding: 0; } p#top-menu { background-color: #F0E8D0; color: #55310A; border-color: #55310A; border-width: 1px; border-style: solid; font-size: 14px; } p#top-menu a { text-decoration: none; padding-left: 10px; padding-right: 10px; } p#top-menu a:link { color: #55310A; } p#top-menu a:active { color: #55310A; } p#top-menu a:visited { color: #55310A; } p#top-menu a:hover { background-color: #55310A; color: #F0E8D0; } div.sidebar { width: 17.5%; margin: 0; background-image: url(sidebar-background.png); } div.sidebar p { } div#left { float: left; } div#right { float: right; } div#content { width: 60%; margin-left: 2.5%; margin-right: 2.5%; float: left; background-color: #E0D8C0; } div#footer { width: 100%; } |
en een XHTML Strict document. Er onstaat namelijk spatiëring tussen 2 paragrafen in div#header. Dit gebeurt in Firefox 3 en IE 7, Dreamweaver CS3 geeft wel een correcte weergave (zonder ruimte tussen beide paragrafen). Zowel de XHTML als de CSS zijn valid, maar als ik het doctype van de XHTML verander naar Transitional is het probleem opgelost. Wie kan me helpen dit op te lossen voor de Strict versie?
Dank bij voorbaat.