FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Over opstaan en wekkers

Awiembaweb
Ik ben wel benieuwd: zijn hier mensen op het forum die moeite hebben hun bed uit te komen, zoja, welke trucjes, hulpmiddelen gebruik je ervoor om wel je bed uit te komen?

Dan nog een vraag:
Weet hier iemand een wekker die elke dag op hetzelfde tijdstip afgaat zonder dat je hem steeds opnieuw hoeft te zetten?

Zoja, hoe kom ik daaraan?
atleetalie
Zeg je kan toch wel gewoon opstaan? En anders bedenk ik nu de beste wekker, neem een felle lamp steek hem met een tijdklok(zo'n ding van 2euro) in het stopcontact, en dan is het zo licht dat je niet meer kan slapen,als je er dan ook nog een wekker radio bijzet, is dat toch wel genoeg.
Awiembaweb
Ohjawelhoor Very Happy , ik kan gewoon opstaan!

Het kan natuurlijk altijd beter...probleem is dat een tijdklok van fel licht niet helpt. Ik zet altijd een tweede wekker Rolling Eyes een paar minuutjes later...een echte snoeiharde tijdbom lekker in de huiskamer Twisted Evil (vinden ze niet hoor). Als mijn broer beneden is en mijn wekker een aantal keer zal vinden dan zal die dat komisch vinden etc. dus dan moet ik er wel uit. Bovendien wordt iedereen boven door het harde geluid wakker en bij fel licht lukt dat niet.

Rolling Eyes ja, dat ben ik dus... Rolling Eyes
msfuture
Ik kan ook gewoon opstaan Very Happy

M"n radio wekker wil niet werken dan hoor je alleen geruis als die af gaat.
Dus geen radio maar ja toch vaak wakker van het licht op de gang.
En heb een ritme elke dag zelfde tijdstip wakker meestal.

Laughing Veel succes nog
Ivooo
Ik kan ook gewoon opstaan, maar soms gaat het toch wel moeilijk. Vroeger gebruikte ik een normale wekker, maar die had zo'n rotgeluid, nu gebruik ik de wekker van mijn mobiele telefoon. Die heeft een beter geluidje.
Met die lamp werkt waarschijnlijk wel goed, vanmorgen had ik m'n kerstverlichting op een tijdklok gezet. Toen die aansprong werd ik wakker. Dat is veel lekkerder wakker worden dan met een gewone wekker.
Ik weet dat Philips nu een aantal wekkers verkoopt die je wekken door middel van licht, maar die zijn wel redelijk prijzig en ik weet niet of je daar de tijden op kunt instellen voor de hele week. Die tijdklok en die lamp is natuurlijk een stuk goedkoper.

Ivooo
PennyLane
Ik gebruik mij radio als wekker. Elke weekdag gaat hij af op hetzelfde uur en voor het weekend moet ik gewoon op een knopje drukken... Dan staat hij dus af Smile
Het irritantste vind ik mijn gsm als wekker te gebruiken. Die druk ik meestal gewoon af en dan bestaat de kans dat ik weer in slaap val.
Ik moet wel een wekker zetten want anders slaap ik door. Maar eens mijn radio mij gewekt heeft raak ik niet meer zo makkelijk in slaap.
traxion
ik gebruik men telefoon, deze kan ik zo instellen dat hij automatisch elke dag afgaat..

nog een tip als je je bed niet uit komt, leg de wekker buiten handbereik zodat je MOET opstaan, wil je hem uitzetten. zo ben je al uit bed en is het makkelijker om de dag te beginnen
adri
Surprised Goede tip! Want dat kaske van de stereo ligt altijd binnen handbereik Laughing
stoker
Ik maak gebruik van de muziek waar ik het meest een hekel aan heb. In mijn geval Twisted Evil HOLLANDSE SLAGERS... HELLLL!!!!!!!!!!!Twisted Evil

3 seconden van die herrie en ik sta naast mijn bed. Werkt bij mij elke ochtend weer.
8166UY
Ik heb gewoon in de mediamarkt de luidste wekker gekozen en deze aan de andere kant van de kamer gezet zodat ik er wel uit MOET komen voordat ik hem uit wil zetten. En hij heeft inderdaad de grootste klerepiep ter wereld.
desonium
Ik heb meestal geen moeite met uit bed komen.
Maar weet je wat echt goed werkt. Je wekker tien minuten eerder zetten, dan kan je nog even snoozen en als je wekker dan voor de tweede keer gaat, moet je proberen hem zo snel mogelijk uit te zetten en dan ben je meteen klaarwakker.
En niet te lang blijven liggen na die tweede wekker.

En mijn wekker staat altijd op dezelfde tijd. Gewoon een digitale ( ik kan nog twee verschillende tijden vast opslaan ook Very Happy ) Kost volgens mij geen drol bij mediamarkt ofzo Cool
Awiembaweb
desonium wrote:
Ik heb meestal geen moeite met uit bed komen.
Maar weet je wat echt goed werkt. Je wekker tien minuten eerder zetten, dan kan je nog even snoozen en als je wekker dan voor de tweede keer gaat, moet je proberen hem zo snel mogelijk uit te zetten en dan ben je meteen klaarwakker.

En mijn wekker staat altijd op dezelfde tijd. Gewoon een digitale ( ik kan nog twee verschillende tijden vast opslaan ook Very Happy ) Kost volgens mij geen drol bij mediamarkt ofzo Cool

Whahaha Very Happy Als mijn wekker voor de tweede keer afgaat, denk ik echt niet zomaar sportief van:....kom laat ik even proberen mijn persoonlijke record te verbreken en dus vliegensvlug en fanatiek die wekker uitslaan...ik ben liever het minder trotse meisje....degene die nog ff een keer omdraait, slapend op een oor...liever dan een wedstrijd. Ik ga dus voor een andere methode(die ik al eerder aangaf en die grotendeels wel lukt)...
Lady Elensar
Mijn tweede wekker bevindt zich in mijn kledingkast. Zo'n ouderwets ding met twee rinkelende bellen die dus kei veel lawaai maakt. Nou, die wil je niet horen 's ochtends dus dan moet je er wel uit Angel
desonium
Lady Elensar wrote:
Mijn tweede wekker bevindt zich in mijn kledingkast. Zo'n ouderwets ding met twee rinkelende bellen die dus kei veel lawaai maakt. Nou, die wil je niet horen 's ochtends dus dan moet je er wel uit Angel

Haha mijn tweede wekker heeft een vreslijk irritante harde piep.
Als je die hoort lig je meteen helemaal strak van de spanning in je bed Cool

Quote:
Whahaha Als mijn wekker voor de tweede keer afgaat, denk ik echt niet zomaar sportief van:....kom laat ik even proberen mijn persoonlijke record te verbreken en dus vliegensvlug en fanatiek die wekker uitslaan...ik ben liever het minder trotse meisje....degene die nog ff een keer omdraait, slapend op een oor...liever dan een wedstrijd. Ik ga dus voor een andere methode(die ik al eerder aangaf en die grotendeels wel lukt)...

Haha die mensen zijn er ook Razz En iedereen heeft een andere manier die het beste werkt Cool
Roald
Mijn gouden middel is de douche, zorgen dat je uit bed geraakt tot in de douche, dat is het moeilijkste deel. Daarna zorgen die eerste koude stralen wel voor een wakker-gevoel Very Happy
Lady Elensar
Oh, zodra ik rechtop zit heb ik geen moeite meer om op te staan hoor! Razz Je bent dan immers toch al halverwege Cool

Hoewel, als ik brak ben... Nou ja, das een ander verhaal. Haha.
Awiembaweb
Lady Elensar wrote:
Oh, zodra ik rechtop zit heb ik geen moeite meer om op te staan hoor! Razz Je bent dan immers toch al halverwege Cool

Hoewel, als ik brak ben... Nou ja, das een ander verhaal. Haha.

Vertelllll...... Very Happy
Georgeboy
Wegens mijn groot gebrek aan slaap, raak ik er de laatste weken moeilijker en moeilijker uit... Vooral wanneer ik weet dat ik eigenlijk geen afspraken heb en er dus niet echt tijdsdruk achter zit. Normaal zijn drie wekkers wel voldoende...:-p Maar het gevaar is dat ik toch oooh zooo graag even blijf liggen luisteren naar mijn radio. Van het minste dat ik me dan nog moe voel, is het om zeep en ben ik terug vertrokken... Het wordt dringend tijd om mijn aantal slaapuren wat te gaan opkrikken...Wink
Lady Elensar
Ik had me vanmorgen weer verslapen Laughing Silenced

Omdat ik gewoon te lui / moe was om op te staan.. En ik ging niet eens laat naar bed Anxious

Waarschijnlijk ging het fout op het moment dat mijn wekker naar mijn nachtkastje verhuisde Think
rvec
Lady Elensar wrote:
Waarschijnlijk ging het fout op het moment dat mijn wekker naar mijn nachtkastje verhuisde Think
Bij mij gaat het juist steeds fout als hij er vanaf verhuist. Cool
Awiembaweb
Lady Elensar wrote:
Ik had me vanmorgen weer verslapen Laughing Silenced

Omdat ik gewoon te lui / moe was om op te staan.. En ik ging niet eens laat naar bed Anxious

Doe dat dan toch ook gewoon niet Shame on you
Smiddie
Ik heb gewoon de beste wekker die er is: M'n moeder. Zij staat toch altijd eerder op als mij en dan maakt ze me gewoon wakker. Ikheb me dan ook nog nooit verslapen Razz
Georgeboy
Ik kan het me voorstellen dat je moeder de beste wekker is die er bestaat. Maar ik vermoed niet dat je voor de rest van je leven bij je moeder gaat blijven wonen. Dus op een bepaald moment zul je toch wel in staat moeten zijn om met andere middelen wakker te worden. Of je kunt natuurlijk vragen dat je moeder elke ochtend belt en dan plaats je zo een oude telefoon net naast je bed met een loeiharde beltoon...
James007
Er zijn ook wekkers op wieltjes die door je kamer rennen en dan moet je er achteraan Very Happy Dat is pas fijn opstaan, lijkt me.

Nee, doe mij maar zoiets:
http://www.svenbergiers.be/2007/11/15/philips-wake-up-light-wekker/

Het kost wel wat.
Lady Elensar
James007 wrote:
Er zijn ook wekkers op wieltjes die door je kamer rennen en dan moet je er achteraan Very Happy Dat is pas fijn opstaan, lijkt me.

Dat lijkt me echt hilarisch! Razz

(Voor de eerste paar keer...)

Wel geweldig bedacht, ben je meteen lekker actief bezig.
desonium
Lady Elensar wrote:
James007 wrote:

haha dat is echt geniaal Cool
Georgeboy
desonium wrote:
Lady Elensar wrote:
James007 wrote:

Help !! Very Happy Zoiets is een regelrechte aanval op de rechten van de mens... kDenk dat ik wel eens een extra kussen zou aanschaffen dan om er naar toe te gooien indien ik nog ff wil blijven liggen. Als ik er natuurlijk naast zou gooien, zal het toch opstaan worden, maar in het andere geval kan ik nog even heerlijk blijven liggen... Misschien dan wel training volgen om precies te kunnen werpen... Wink
Mennoj1
Ik heb eigenlijk bijna nooit moeite met opstaan Smile
desonium
Georgeboy wrote:
desonium wrote:
Lady Elensar wrote:
James007 wrote:

Help !! Very Happy Zoiets is een regelrechte aanval op de rechten van de mens... kDenk dat ik wel eens een extra kussen zou aanschaffen dan om er naar toe te gooien indien ik nog ff wil blijven liggen. Als ik er natuurlijk naast zou gooien, zal het toch opstaan worden, maar in het andere geval kan ik nog even heerlijk blijven liggen... Misschien dan wel training volgen om precies te kunnen werpen... Wink

Ja dat is dan een oplossing of gewoon een lange stok naast je bed leggen. Toch kan je er maar beter meteen uitgaan na de eerste keer wekker, want ik blijf ook vaak nog even liggen, zoals je leest in een eerdere post van mij, en meestal wordt je daar alleen maar moeier door Cool
traxion
desonium wrote:
Georgeboy wrote:
desonium wrote:
Lady Elensar wrote:
James007 wrote:

Ja dat is dan een oplossing of gewoon een lange stok naast je bed leggen. Toch kan je er maar beter meteen uitgaan na de eerste keer wekker, want ik blijf ook vaak nog even liggen, zoals je leest in een eerdere post van mij, en meestal wordt je daar alleen maar moeier door Cool

ik moet juist even (30 min ) blijven liggen, anders ben ik heel de dag lekker sacherijnig.
Aangezien ik tegenwoordig automatisch men wekker helemaal uitzet ipv op snooze, heb ik men telefoon als 2de wekker Razz
endless
Ik heb geen wekker nodig, ik wordt toch wel wakker voor zes uur Very Happy
meestal blijf ik nog wel een half uur liggen, en dan val ik soms weer in slaap (zijn de leraren niet zo blij mee als ik een uur te laat binnenkom).

Als ik een wekker zou nemen zou ik er een nemen die een heel irritant liedje afspeelt, bijvoorbeeld never gonna give you up, die [i]geen[/] uitzet knop heeft, dan moet je wel 3 minuten die muziek luisteren en heb je geen zin meer om te slapen.

*niks persoonlijks voor de oudjes Razz
spectrum65
Volgens mij heeft iedereen wel problemen met op staan. Wat je wel kan doen is je klok 1 uur voor laten lopen zodat je je wekker een uur later kan laten af gaan...voor mij is da echt wel een mentale hulp:-D. En een tof liedje kan ook wel helpen...
joostvane
desonium wrote:
en als je wekker dan voor de tweede keer gaat, moet je proberen hem zo snel mogelijk uit te zetten en dan ben je meteen klaarwakker.

Ik doe hetzelfde. Razz Ik heb een wekker uit de Aldi die opnieuw afgaat als je hem niet volledig hebt gereset na 5 minuten. Ik heb wel nog steeds moeite om uit bed te geraken =)
Lady Elensar
desonium wrote:

True. Hoe langer ik in bed blijf liggen hoe meer moe ik ben de rest van de dag. En achteraf heb ik ook nog eens altijd spijt van de verspilde tijd. Anxious

En toch blijf ik er bij, slapen is goed. Haha. Wink Gewoon voor het moment.
desonium
joostvane wrote:
desonium wrote:
en als je wekker dan voor de tweede keer gaat, moet je proberen hem zo snel mogelijk uit te zetten en dan ben je meteen klaarwakker.

Ik doe hetzelfde. Razz Ik heb een wekker uit de Aldi die opnieuw afgaat als je hem niet volledig hebt gereset na 5 minuten. Ik heb wel nog steeds moeite om uit bed te geraken =)

ach ja dat gevoel heb ik ook nog steeds hoor en ik doe het al 3 jaar zo Wink
Camelot
Sinds ik zo'n wake up light van phillips heb, heb ik geen moeite meer om op te staan. Vroeger nog wel, maar tegenwoordig gaat het echt een stuk makkelijker. Ik raad dan ook iedereen aan zo'n ding te kopen Very Happy
Carola_Game
Gebruik mijn mobile als wekker. Kan je zelfs zo instellen dat hij alleen op door de weekse dagen af gaat. Ik zet hem dan een kwartier eerder dan dat ik er echt uit moet. Zet het geluid op hoogste volume, zet het alarm op herhalen (zodat ik hem echt zelf uit zal moeten zetten) en leg hem vervolgens aan de andere kant van de kamer, zodat ik ook het bed er voor uit moet. Nadat hij een paar keer een minuut lang af is gegaan, wil je wel opstaan om hem uit te zetten Wink

Werkt prima lol
Flakky
Awiembaweb wrote:
Dan nog een vraag:
Weet hier iemand een wekker die elke dag op hetzelfde tijdstip afgaat zonder dat je hem steeds opnieuw hoeft te zetten?

Zoja, hoe kom ik daaraan?

Mijn mobiel kan dat. Daar wen je ook aan. op schooldagen word ik wakker van de wekker maar in het weekend slaap ik er doorheen. Dat valt niet in te stellen, dat is oefenen Razz