Ik zou graag een game programmeren met C++, maar het probleem is dat ik geen echt goede tutorial voor beginners vind voor DirectX en de andere SDK's.
Gewoon ff wat info over de game:
- moet 2D-graphics tekenen, en een GUI hebben voor sommige vensters
- moet gewoon basisgeluid kunnen afspelen (MP3 ofzo, niks bijzonders)
- moet netwerken ondersteunen aangezien het een 2-player online mode heeft en geen local play
- moet XML ondersteunen voor data-opslag
Dit klinkt misschien wat abstract. Maar wat ik dus nodig heb zijn tutorials voor het netwerken, het xml laden/opslaan en de 2D-graphics en GUI. Ook een link naar een goede SDK zou leuk zijn, het moet daarom geen DirectX zijn, als het maar leuk/eenvoudig werken is.
Misschien dat ik voor elk van de componenten een aparte library kan gebruiken? (bvb. Allegro voor de graphics, WinSock voor het netwerken...)
Alle hulp is welkom en wordt erg gewaardeerd!
P.S.: pure C++ kan ik goed mee om.
Gewoon ff wat info over de game:
- moet 2D-graphics tekenen, en een GUI hebben voor sommige vensters
- moet gewoon basisgeluid kunnen afspelen (MP3 ofzo, niks bijzonders)
- moet netwerken ondersteunen aangezien het een 2-player online mode heeft en geen local play
- moet XML ondersteunen voor data-opslag
Dit klinkt misschien wat abstract. Maar wat ik dus nodig heb zijn tutorials voor het netwerken, het xml laden/opslaan en de 2D-graphics en GUI. Ook een link naar een goede SDK zou leuk zijn, het moet daarom geen DirectX zijn, als het maar leuk/eenvoudig werken is.
Misschien dat ik voor elk van de componenten een aparte library kan gebruiken? (bvb. Allegro voor de graphics, WinSock voor het netwerken...)
Alle hulp is welkom en wordt erg gewaardeerd!
P.S.: pure C++ kan ik goed mee om.