Wat vinden de medeforummers hier de meest succesvolle reclames?
Ik denk dat ik ze wel graag hoor... 
Ik denk dat die van "Even Apeldoorn bellen" wel het leukst zijn en ook het meest succesvol, want die zijn al zo lang op tv. Die van Bavaria met "Life is life" vind ook leuk.
De slechtste reclames vind ik overduidelijk die reclames over leningen.
Ivooo
Welke ik ook slecht vind zijn die van wasmiddel: "O ja, met dit product nooit meer vlekken"...
Welke reclame's ik goed vind: coca-cola en die van electrabel kids (http://www.youtube.com/watch?v=fmzH5pqbWU8 vind ik ook mooi.
| stienoo wrote: |
Welke ik ook slecht vind zijn die van wasmiddel: "O ja, met dit product nooit meer vlekken"...
Welke reclame's ik goed vind: coca-cola en die van electrabel kids (http://www.youtube.com/watch?v=fmzH5pqbWU8 vind ik ook mooi. |
Ik woon in Nederland, dus die van electrabel kende ik nog niet, maar ik heb hem wel even bekeken en inderdaad een leuke reclame, niet zozeer grappig, maar wel leuk gevonden.
Ivooo
De leukste reclame van dit moment denk ik, is die van TELE2 met dat schaap. Voor de belgen: een schaap dat vertelt dta hij zich altjid al anders voelde en dat hij bij tele2 ook anders kon zijn.
uhm.. de leukste reclame die van tele 2 is idd wel leuk, maar "ik zei geen bommetje" is volgens mij toch wel de topper van de reclame wereld..
de afgelopen tijd zie ik ook weleens ene reclame over een nieuwe film dat de hele wereld vergaat. in de reclame wordt de den eifeltoren enzo verwoest. geen idee hoe die film heet
| traxion wrote: |
uhm.. de leukste reclame die van tele 2 is idd wel leuk, maar "ik zei geen bommetje" is volgens mij toch wel de topper van de reclame wereld..
de afgelopen tijd zie ik ook weleens ene reclame over een nieuwe film dat de hele wereld vergaat. in de reclame wordt de den eifeltoren enzo verwoest. geen idee hoe die film heet |
Is dat niet "The day the earth stood still" ? Lijkt me wel een goede film trouwens.
Ivooo
| Ivooo wrote: |
| traxion wrote: | uhm.. de leukste reclame die van tele 2 is idd wel leuk, maar "ik zei geen bommetje" is volgens mij toch wel de topper van de reclame wereld..
de afgelopen tijd zie ik ook weleens ene reclame over een nieuwe film dat de hele wereld vergaat. in de reclame wordt de den eifeltoren enzo verwoest. geen idee hoe die film heet |
Is dat niet "The day the earth stood still" ? Lijkt me wel een goede film trouwens.
Ivooo |
jep dat is hem
ik ga der eens ff op google
De reclames in Belgi๋ van de telecomoperatoren Belgacom en Proximus vind ik wel goed. Belgacom door de plots die erin zitten en Proximus door de gebruikte muziek. Het muziekstuk gebruiken ze nu al jaren en als je het ergens naspeelt, kan iedereen het er ook meteen mee verbinden. Is voor mij een mooi bewijs dat het stuk evenzeer uitstraling heeft. Ik hoop enkel dat ze de componist er ook naar vergoeden, want het stuk is geniaal !!
Wordt er nu met succesvol dan "meest leuke" of "meest succesvolle" bedoelt? Ik versta namelijk wel iets anders onder 'succesvol' dan alleen 'goed' of 'leuk'... Eigenlijk 
| Lady Elensar wrote: |
Wordt er nu met succesvol dan "meest leuke" of "meest succesvolle" bedoelt? Ik versta namelijk wel iets anders onder 'succesvol' dan alleen 'goed' of 'leuk'... Eigenlijk  |
Das wel waar, maar meestal zijn de goede en leuke reclames ook wel succesvol of niet? Maar ik snap je punt. We zitten hier natuurlijk te praten over de leukste reclames, terwijl de vraag eigenlijk anders is.
Ivooo
Ja, we kunnen de vraag ook anders formuleren: dankzij welke reclame heb jij wel eens hun product aangeschaft? Of van hun dienst gebruik gemaakt?
| Ja, we kunnen de vraag ook anders formuleren: dankzij welke reclame heb jij wel eens hun product aangeschaft? Of van hun dienst gebruik gemaakt? |
Bij mijn weten nog geen enkel. Ik heb mijn vaste producten en wijk daar nauwelijks van af. De enige reden waarom ik eens afwijk is wanneer ze iets uitdelen aan bvb het station. Dan maak ik daar idd gebruik van en overweeg ik het ook om het eens te kopen wanneer het mee valt.
Misschien dat ik wel als kind eens door een reclame een stuk speelgoed wou omdat het er leuk uit zag, maar ik denk niet dat er toen naar mijn willetjes werd geluisterd...
| Ja, we kunnen de vraag ook anders formuleren: dankzij welke reclame heb jij wel eens hun product aangeschaft? Of van hun dienst gebruik gemaakt? |
Action Man
, op de reclame zag dat er altijd kweenie hoe tof uit, maar toen ik er 1 uur (of minder) mee gespeeld had, was ik het al beu. Mijn ouders hadden dit gelukkig snel door en ik kreeg er geen meer (ik heb er toch twee gehad in mijn leven
)....
Ik kan niet meteen een ander product zeggen maar misschien ben ik wel eens voor iets gevallen door de dinges die ze oprammelen (het heeft een... met een exclusieve .... en je krijgt ... er nog gratis bij voor .... en dat is nog niet alles want als je de bon uitknipt krijg je .... korting .......)
Greetz
Adri
Ik vind de "Get a Mac" reclamecampagne van Apple wel geslaagd/leuk. Al zijn de reacties van de PC wereld hierop meestal nog beter (vooral die over het gamen).
De reclame van Chaudfontaine met de kreeft die Everlasting Love zingt, vind ik wel goed. Maar dat komt waarschijnlijk door de nummerkeuze.
De reclame voor Telenet met de jachtluipaard die aftelt is wel cool, ook al haat ik ze... Ze zijn NIET de snelste, bieden het MINSTE volume, samen met Belgacom.
Welke nu de leukste was weet ik niet, wel weet ik dat de reclame die de Gouden Loekie gewonnen heeft niet de leukste is, die politiek correcte van de thuiszorg vind ik in ieder geval niet de leukste.
| atleetalie wrote: |
| Welke nu de leukste was weet ik niet, wel weet ik dat de reclame die de Gouden Loekie gewonnen heeft niet de leukste is, die politiek correcte van de thuiszorg vind ik in ieder geval niet de leukste. |
helaas is de reclame wel de werkelijkheid..
waar oudere eerst 3 uur verzorging krijgen, moeten ze het tegenwoordig helemaal alleen doen (of de kinderen). dat deze reclame heeft gewonnen is nogmaals een statement dat dit zo niet langer door kan/mag gaan