FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Meiden in de techniek

Awiembaweb
Meiden in de techniek.

Vraag ik me wel is af: wat vinden mannen daar over het algemeen van?
Wat vinden jullie ervan? Niet alleen qua wat je tegenwoordig zou "moeten" vinden, maar ook qua "gevoel" zegmaar... Embarassed Rolling Eyes Wink

Ik bijvoorbeeld: zou niet graag onder machines kruipen enzovoort. Ik ben ook niet heel erg handig ofzo...(vind ik van mezelf), maar ik ga alsnog waarschijnlijk werktuigbouwkunde studeren. Gewoon omdat ontwerpen toch weer iets anders is dan " dingen weer repareren enzovoort" en ik dat wel kan, leuk vind, creatief is etc. ik vind dit dus bijvoorbeeld erg leuk, maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat er misschien meiden zijn die de praktijk van de techniek weer interessanter vinden.

Kijk en nu zo op een forum reageer je misschien anders als wanneer je opeens echt een meid tegenkomt die verklaard dat ze zoiets wel wil doen.

Dus mannen, wat vinden jullie daar nou echt van?
rvec
ik wou dat er meer technische vrouwen waren. In het bedrijf waar ik nu werk (ICT) werken 2 vrouwen en 20+ mannen. En een van de twee is dan de administratie Razz .
PennyLane
ik ken ook vrouwen die werktuigbouwkunde doen, en da's niet enkel ontwerpen hoor, die moeten zelf ook onder machines kruipen en motoren uit elkaar halen... Ieder zijn eigen smaak, ik heb ook op zee gezeten... Maar echt zo'n techische dingen zijn niks voor mij
traxion
Awiembaweb wrote:
Meiden in de techniek.

Vraag ik me wel is af: wat vinden mannen daar over het algemeen van?
Wat vinden jullie ervan? Niet alleen qua wat je tegenwoordig zou "moeten" vinden, maar ook qua "gevoel" zegmaar... Embarassed Rolling Eyes Wink

Ik bijvoorbeeld: zou niet graag onder machines kruipen enzovoort. Ik ben ook niet heel erg handig ofzo...(vind ik van mezelf), maar ik ga alsnog waarschijnlijk werktuigbouwkunde studeren. Gewoon omdat ontwerpen toch weer iets anders is dan " dingen weer repareren enzovoort" en ik dat wel kan, leuk vind, creatief is etc. ik vind dit dus bijvoorbeeld erg leuk, maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat er misschien meiden zijn die de praktijk van de techniek weer interessanter vinden.

Kijk en nu zo op een forum reageer je misschien anders als wanneer je opeens echt een meid tegenkomt die verklaard dat ze zoiets wel wil doen.

vrouwen is de techniek zijn altijd welkom

na 4 jaar op het mbo gezeten te hebben met opleidingen van (ICT, auto techniek, houtbewerking, metaalbewerking) heb ik gemerkt dat er mss max 10 vrouwen op een school van 1000+ leerlingen rond lopen.

Als jongere is dat niet echt leuk, wel gezellig, maar op sommige momenten baal je wel flink als je vrienden op administratie lekker tussen de vrouwtjes zitten.

Dus vrouwen ga de techniek in!!
Lady Elensar
Quote:

Even mijn mening als vrouw.. Razz

Mijn technisch inzicht is best groot, maar ik zou nooit op dit gebied willen studeren. Het is heel handig voor als er iets kapot gaat of in elkaar gezet moet worden, of een apparaat dat niet werkt, whatever, maar nee, mijn beroep er van maken wil ik niet. Wel jammer, want iets studeren wat je kan is wel heel handig Laughing (Ik was zo ook bijvoorbeeld beter in wiskunde dan Engels).

Maar goed, studeren voor architect of iets op dat vlak lijkt me wel heel interessant, alleen heb ik daar uiteindelijk niet voor gekozen.

Quote:
ik wou dat er meer technische vrouwen waren. In het bedrijf waar ik nu werk (ICT) werken 2 vrouwen en 20+ mannen. En een van de twee is dan de administratie Razz.

Leuk voor ons, zoveel mannen! Laughing Nee, maar ik begrijp je, zou wel leuker zijn.
Gushe
Valt computer engineering ook onder techniek?

Dan moet ik toch even opmerken dat een van de beste Reverse Engineers die nu nog actief (?) is toch wel een Belgische vrouw is hoor. Smile
Georgeboy
Ik ben heus voor een verhoging van het aantal vrouwen op de technische werkvloer. Ze kunnen het volgens mij even goed als hun mannelijke collega's en je merkt ook dat meer en meer bedrijven smeken om vrouwelijke werknemers. Het staat immers mooi als imago als ze vrouwvriendelijk zijn. Jammer genoeg geraken veel vacatures niet ingevuld door vrouwen, omdat er uit die hoek gewoon geen interesse is...
Dus voor de vrouwen is er maar één gouden raad. Als je op zoek bent naar werk en je twijfelt nog welke sector je zou kiezen, met een keuze voor een technische job kan je niets fout doen. De kans dat je aan werk geraakt, is volgens mijn bronnen binnen de bedrijfswereld zelfs iets groter, dan de kansen als je man zou zijn. Uiteraard zal je kennis en kunnen ook nog voor een groot stuk meespelen...
Ivooo
Ik zou het ook leuk vinden als er meer meiden een technische opleiding doen. Ik zit erover te denken om een technische studie te doen. Maar op de open dagen zie je naar verhouding weinig meiden. Maar bij een opleiding hoorde ik wel dat de meisjes het net ietsje beter doen dan de jongens. Misschien zijn ze extra gemotiveerd of zo.

Ivooo
atleetalie
Tja, Mannen komen van Venus en Vrouwen van Mars. Andersom dus, maar daar gaat het niet om. De meeste vrouwen zijn met de pap lepel ingegoten dat ze horen te borduren en huisvrouw te spelen. De meesten zitten in dat idee en de techniek is daarmee helemaal niks voor ze, machines wordt je vies van en computers daar weten ze dan ook wel iets voor. Dat is verder geen probleem, maar het is dus redelijk zinloos ze et vragen om daar te gaan werken, je gaat mannen toch ook niet vragen om massaal in een kledingwinkel te gaan werken of andermans kleding te verstellen?
Nu heb je natuurlijk de manwijven, deze vinden techniek vaak wel leuk, dus die mogen lekker komen, het enige probleem wat je overhoud is dat de meeste mannen manwijven niet erg aantrekkelijk vinden en daar ging het nu juist om, want of ze dat nu zeggen in de campagnes of niet, het is zeker een positief bijeffect.
RiceBukket
Vrouwen in de techniek hoeven beslist geen manwijven te zijn. Niet dat ik een ongelofelijke vrouwelijke schoonheid ben, maar een manwijf ben ik zeker niet.
Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in techniek. Mijn beste vakken op de middelbareschool zijn dan ook altijd wiskunde en natuurkunde geweest. Ik ben zelf van plan om werktuigbouwkunde te studeren op TU Delft. Mijn oudere broer zit TH Rijswijk en vertelt me dat het wel leuk zou zijn om wat meer vrouwen in de techniek te hebben. Deels is dit voor de afwisseling van alleen maar mannen, maar vrouwen zijn nu eenmaal anders en kunnen dan ook vaak anders naar een probleem kijken. Lijkt me logish dat dit veel voordelen met zich mee kan brengen.

Trouwens hou ik er ook van om de Glamour te lezen, mijn nagels te lakken en te shoppen.
neji
Er zitten op mijn school welgeteld 7 meisjes. (op 350 leerlingen)

1 daarvan zit in men klas (IT). Dankzij mij dan nog wel! Smile
Flakky
Ik vind het prima. Het enigste is dat het zo zeldzaam is. Laatst zei me vriendin nog dat ze iets in de techniek wou gaan doen, maar ik vroeg of het niet slimmer was om ergens anders voor te kiezen, ze is namelijk niet bepaald technisch Razz
Marcuzzo
ik zit in de IT en bij ons op het kantoor is een goei 50% van het vrouwelijke geslacht, en ze zijn zo lelijk dat ze elke avond terug in hun hol kruipen Laughing
dus knappe vrouwen zijn meer dan welkom Razz
Awiembaweb
Marcuzzo wrote:
ik zit in de IT en bij ons op het kantoor is een goei 50% van het vrouwelijke geslacht, en ze zijn zo lelijk dat ze elke avond terug in hun hol kruipen Laughing
dus knappe vrouwen zijn meer dan welkom Razz

Maar ja het zijn vrouwen en daar gaat het nu om. Er zullen ook wel nerds tussen de jongens zitten. Dan kunnen er mooi koppels gevormd worden.
Arnie
Bij mijn scheikundestudie is het ruwweg 50/50 verdeeld en dat vind ik prima. Maar koppels vormen? Hmm...
Lady Elensar
Flakky wrote:
Ik vind het prima. Het enigste is dat het zo zeldzaam is. Laatst zei me vriendin nog dat ze iets in de techniek wou gaan doen, maar ik vroeg of het niet slimmer was om ergens anders voor te kiezen, ze is namelijk niet bepaald technisch Razz

Dan vraag ik me af waarom ze bewust voor de technische sector kiest?
Smiddie
bij mij in de klas zaten twee meisjes (Bouwkunde) en toen ben ik naar ICT gegaan en daar zat één meisje, maar die is er mee gestopt Razz
Awiembaweb
Smiddie wrote:
bij mij in de klas zaten twee meisjes (Bouwkunde) en toen ben ik naar ICT gegaan en daar zat één meisje, maar die is er mee gestopt Razz

Wat voor ICT was dat dan? Nou vind ik computers alleen niet echt technisch...over motoren, bouwen van dingen etc. enzo...ICT?