Wie van jullie hier is er wel eens ontslagen geweest?
Wat was de aanleiding daarvoor, kreeg je der een rotgevoel over en na hoeveel tijd was je bij je vorige werk weg? wat zou je de volgende keer anders doen?
Ik werkte bij de Intertoys in Drachten toen ik zestien was. Helaas was de bedrijfsleider een klootzak en hij heeft me toen ontslagen omdat ik te goed om ging met de rest van het personeel en hij dat niet kon gebruiken omdat hij bang was voor muiterij (hij heeft dat letterlijk gezegd
). De reactie van de rest van het personeel was om ontslag te nemen en daarom is die bedrijfsleider weer ontslagen door de filiaalmanager. De nieuwe bedrijfsleider heeft toen iedereen weer terug aangenomen, behalve mij omdat ik niet meer wilde werken voor het minimumloon.
| 8166UY wrote: |
Ik werkte bij de Intertoys in Drachten toen ik zestien was. Helaas was de bedrijfsleider een klootzak en hij heeft me toen ontslagen omdat ik te goed om ging met de rest van het personeel en hij dat niet kon gebruiken omdat hij bang was voor muiterij (hij heeft dat letterlijk gezegd ). De reactie van de rest van het personeel was om ontslag te nemen en daarom is die bedrijfsleider weer ontslagen door de filiaalmanager. De nieuwe bedrijfsleider heeft toen iedereen weer terug aangenomen, behalve mij omdat ik niet meer wilde werken voor het minimumloon. |
Wat een verhaal
Fijn, zo'n bedrijfsleider. Dat mensen met een hogere functie toch soms zo uit de hoogte kunnen doen. Wel een vreemde vogel, though. Gelukkig is ie ontslagen! Maar je hebt gelijk dat je daar niet meer bent gaat werken, de sfeer is er toch wel verpest dan, of niet?
Anyway, ik had zelf ook ooit een baantje op mijn 15e bij een agrarische winkel (Welkoop, voor degenen die het kennen).
Ging vrij goed, hoewel ik helaas wel vaak schappen moest poetsen, knaagdier hokken moest schoonmaken en opruimen/tilwerk doen etc. De schappen bijvullen sloeg ook al nergens op, want in het magazijn lag altijd alles op voorraad wat in de winkel ook nog aanwezig was (ik werkte in het weekend daar). Vond ik heel stom dus ik liep elke keer te mokken (niet echt zichtbaar hoor) wanneer ik dat moest doen.
Maar daarnaast deed ik dus kassa werk. En dat is best prima te doen, alleen heeft die winkel héél veel artikelen als grote zakken paarden voer die allerlei codes hebben. Nu was het al irritant om dat de hele tijd uit je hoofd te leren (het waren er behoorlijk veel), maar ze hadden ook nog vaak acties, die in het kassa systeem van geen kant klopten. Zo ging er heel vaak wat mis, moest ik veel belachelijke kut klusjes doen en had ik er op een gegeven moment geen zin meer in. Dat straalde ik schijnbaar uit en toen ging de baas met me praten: "het gaat niet zo lekker, dus we denken dat het beter is dat je er mee stopt".
Gelukkig vond ik het niet echt erg, want ik vond het niet zo'n leuk werk meer 
Ik ben nog nooit ontslagen, en ik heb zelfs nog mijn eerste baantje (waar ik iets meer dan een jaar geleden mee begonnen ben). Ik werk bij de post, en ik vind het nog steeds leuk, je bent ook lekker buiten en zo.
Ivooo
Als je in de supermarkt zou werken dan zou je vast wel ontslagen zijn, daar ontsaan ze je weer als je ouder bent dan 19 want dan wordt je te duur en er is toch wel ander personeel te vinden, dat is net zoals het aantal uren, dat schroeven ze gewoon naar beneden als ze je even niet nodig hebben. Belachelijk
Ik ben student en heb alleen nog maar wat werkjes voor familie gedaan dus ben ik nog niet ontslagen 
Ik ben een keertje zelf opgestapt van een vakantiejob, maar ik had nog niks getekend. Het grappige is dat ze mij voor de rechtbank hebben willen dagen
Maar omdat ik dus niks getekend had hadden ze geen been om op te staan 
Ik ben echter nog nooit ontslagen,
Dat zal waarschijnlijk wel komen doordat ik goed me werk doet en er niemand anders mijn krantenwijk wil, Tjah.. op 13 wil bijna niemand dat.
Ik heb nog maar 1 keer gewerkt en die veertien dagen goed vrienden gebleven met de baas waardoor ik volgend jaar terug mag komen.
Adri
Ik heb nog nooit gewerkt dus ik ben ook nog nooit ontslagen 
| Mennoj1 wrote: |
Ik heb nog nooit gewerkt dus ik ben ook nog nooit ontslagen  |
Idem, zoek dit jaar m'n eerste studentenjob.
Als je het zo hoort wat voor rare toestanden je kan meemaken. Brr
Ikzelf ben nog nooit ontslagen geweest; ook nog nooit een job gehad.
Stelletje werklozen hier...bijstanders! 
Haha. Ik denk dat 't 'm met de leeftijd te maken heeft... Of niet?
| Lady Elensar wrote: |
| Haha. Ik denk dat 't 'm met de leeftijd te maken heeft... Of niet? |
ik ben 19 en ben op het moment even een maandje werkloos, maar heb dan wel meteen weer een 6 maanden contract
Een halve maand lukte niet (lang verhaal) dus moest ik een maand eerder ontslag nemen bij mijn huidige baan. Zonder tussenperiode zou het verhuizen zo'n gestress worden.
Nee ik ben nog nooit ontslagen!
Ik ben nu 17 en werk al vanaf me 13 bij een tuinderij in de buurt bij mij.
Ik heb het er goed naar me zin en laatst nog salarisverhoging gekregen, dus me bazen, heb er namelijk 3, zijn dus tevreden over mij.
Ik denk en hoop om deze redenen dat ik nooit ontslagen wordt.
| Haha. Ik denk dat 't 'm met de leeftijd te maken heeft... Of niet? |
Welja, je kan altijd nog reclamefolders bezorgen

HAHA ik kan nog geen werk doen, buiten stomme klusjes thuis, dus ik ben nooit ontslagen, WAUW hé, :p
Ik ben vooral niet aan nieuwe werk gekomen omdat ik geen tijd heb door mijn studie. Student zijn kost natuurlijk wel superveel geld...
Dat is erg lastig inderdaad. Ik hoef gelukkig momenteel niet veel voor mijn studie te doen, maar als het kan werk ik zo veel mogelijk. Op vrije dagen, in de avonduren en voornamelijk in het weekend. Leuke feestjes en activiteiten zijn voor mij toch vrij vaak door de week i.p.v. in het weekend dus dat komt alleen maar mooi uit. Bij bijzonderheden vraag ik wel vrij.
Wat wel heel handig is voor een student, is voor een uitzendbureau werken. Ik werk momenteel voor 3 verschillende uitzendbureaus, en ik kan helemaal zelf bepalen wanneer ik wil werken en welke diensten ik wel of niet aanneem. Erg relaxt als je je werk zo zelf kan plannen. Helaas zijn er dan ook momenten dat je geen werk hebt of dat je een k*tjob hebt, maar ontslag hoef je je vrijwel niet druk om te maken (of je moet het echt te bont maken). Als je in een bepaalde 'pool' zit willen ze nog wel eens meer eisen stellen, maar dan verdien je vaak ook meer.
Ben nog nooit onstalen. Heb totaal 3x een vakantiebaan gehad en nu een vast baantje in een supermarkt
Dat is erg lastig inderdaad. Ik hoef gelukkig momenteel niet veel voor mijn studie te doen, maar als het kan werk ik zo veel mogelijk. Op vrije dagen, in de avonduren en voornamelijk in het weekend. Leuke feestjes en activiteiten zijn voor mij toch vrij vaak door de week i.p.v. in het weekend dus dat komt alleen maar mooi uit. Bij bijzonderheden vraag ik wel vrij.
Wat wel heel handig is voor een student, is voor een uitzendbureau werken. Ik werk momenteel voor 3 verschillende uitzendbureaus, en ik kan helemaal zelf bepalen wanneer ik wil werken en welke diensten ik wel of niet aanneem. Erg relaxt als je je werk zo zelf kan plannen. Helaas zijn er dan ook momenten dat je geen werk hebt of dat je een k*tjob hebt, maar ontslag hoef je je vrijwel niet druk om te maken (of je moet het echt te bont maken). Als je in een bepaalde 'pool' zit willen ze nog wel eens meer eisen stellen, maar dan verdien je vaak ook meer. |
Nou voor mij heeft het hebben van een aantal vaste collega`s en een beetje een vast plekje toch ook wel wat waarde hoor...
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen. Je moet er wel tegen kunnen regelmatig in een andere omgeving te werken en vaak met andere, nieuwe personen. Dat kan heel frustrerend zijn. Ik hou zelf wel van deze afwisseling.
Maar ik heb ondertussen ook een soort van vaste baan via het uitzendbureau (ik werk er elk weekend en in de vakanties) dus dat is ook prettig. Straks kom ik er ook vast in dienst te werken, als het goed is, dus zo kan het ook lopen, haha.
ik ben ontslagen omdat ik een joint rookte op het werk :p
werkte er al meer dan 2 jaar en zo goed als iedereen wist het van in het begin nochtans..
En dat vind ik dus alles behalve een goed excuus. Het stomste wat je kan doen is drugs gebruiken / nemen op je werk. Sterker nog, ik weet dat veel mensen die in de horeca werken vaak alcohol drinken, maar ik vind het persoonlijk niet eens prettig werken. Ik wil echt niet stoned of aangeschoten aan het werk zijn hoor. Je hebt een zekere verantwoordelijkheid die je niet moet verprutsen.
Drugs is idd wel heel dom om te doen. Vooral omdat je het meestal meteen merkt als iemand het gedaan heeft. Daarnaast ben ik het met Lady Elensar eens dat je er waarschijnlijk ook niet veel voordeel/plezier aan zult hebben mocht je het toch doen.
| tw34kfr34k wrote: |
ik ben ontslagen omdat ik een joint rookte op het werk :p
werkte er al meer dan 2 jaar en zo goed als iedereen wist het van in het begin nochtans.. |
Maar werd je dan ook niet gewaarschuwd van tevoren ofzo?
Niet echt.ik deed het er redelijk vaak,wel in mn pauze.
Zo goed als iedereen wist dat,ook de managers,alleen de grote baas zelf niet (denk ik)
door geroddel kreeg ik vanalles op mn nek,waar het meeste van verzonnen was,maar ik deed het werk toch niet graag meer en heb het dan maar laten gebeuren.hebben ze dat maar als reden gebruikt.
Je kan denken dat je het direct ziet als iemand geblowd heeft maar ik doe het al jaren en bijna niemand merkt het ooit op.
Tis mss wel onverantwoordelijk maar twas gwn een rotjob voor een hongerloon, dan kijk je daar niet te nauw naar :p
| tw34kfr34k wrote: |
Niet echt.ik deed het er redelijk vaak,wel in mn pauze.
Zo goed als iedereen wist dat,ook de managers,alleen de grote baas zelf niet (denk ik)
door geroddel kreeg ik vanalles op mn nek,waar het meeste van verzonnen was,maar ik deed het werk toch niet graag meer en heb het dan maar laten gebeuren.hebben ze dat maar als reden gebruikt.
Je kan denken dat je het direct ziet als iemand geblowd heeft maar ik doe het al jaren en bijna niemand merkt het ooit op.
Tis mss wel onverantwoordelijk maar twas gwn een rotjob voor een hongerloon, dan kijk je daar niet te nauw naar :p |
Ja, dan kan je het misschien ook maar beter kwijt dan rijk zijn. Wie weet wat voor baantje je nu krijgt (of al hebt natuurlijk)...
Lol ik ben nog aan het studeren
ik hoop als ik klaar ben dat de economische crisis voorbij is
Ik was twee keer ontslagen geweest
In het eerste geval, was de interne communicatie zeer slecht en in de andere, was er een probleem van "verenigbaarheid" gebonden aan mijn persoonlijkheid met het Directoraat-Generaal.
Door deze ontslagen heb ik nu een job waar ik me beter bij voel.
Ik werk in een VZW met een klein team waar iedereen me ondersteunt in mijn werk, Zoveel te beter voor mij
Laatste ding, ik heb een PDF gevonden die gaat over Ontslag vol met statistieken en grafieken over personen die ooit al eens door hun werkgever ontslagen werden.
http://www.jobat.be/lib/img/b-to-b-site/R_01_Onderzoek%20Jobat_Ontslag%2017012009.pdf
Prettig weekend allemaal
| Awiembaweb wrote: |
Wie van jullie hier is er wel eens ontslagen geweest?
Wat was de aanleiding daarvoor, kreeg je der een rotgevoel over en na hoeveel tijd was je bij je vorige werk weg? wat zou je de volgende keer anders doen? |