FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

over hyves en persoonlijke informatie

Awiembaweb
Iedereen kent het ondertussen wel. Foto`s worden op internet gezet, halve dagboeken worden er op bij gehouden en iedereen is er op te vinden: hyves.

Gelukkig is hyves goed beschermd. Iedereen kan instellen of die bepaalde informatie liever prive houdt of niet, maar wat mij opvalt is dat maar weinig mensen gebruik maken van het feit dat ze hun eigen persoonlijke privegegevens kunnen beschermen.

Helemaal niet erg natuurlijk en ik ben er zelf ook helemaal geen tegenstander van om informatie openlijk te verkondigen.

Ik vraag me alleen wel af of mensen wel beseffen welke risico`s ze lopen door die info voor iedereen zichtbaar te maken. Is dat omdat ze naief zijn, of,.. of...?

Voorbeeld: mijn ma las bijvoorbeeld van de week van een leerlingcollega dat ze "het een kutbedrijf vond" ...

Wat ik me dus nog meer afvraag is: doen jullie ook aan hyves? En hebben jullie alles op zichtbaar staan? Vinden jullie het veilig, of laat het jullie gewoon volledig koud wat anderen lezen en geef je niets om eventuele consequenties? En laten jullie foto`s zien? Alleen voor vrienden of ook voor vrienden van vrienden(want dat zijn er meestal heel wat)?
rvec
Ik heb een hyvespagina gemaakt omdat meer dan 5 mensen me daar uitgenodigd hadden. Er staat bijna geen informatie op, maar op andere sites staan wel dingen openbaar die eigenlijk niet iedereen mag zien (ook op google).

Ik hoop er meestal maar op dat mensen niet op mijn naam zoeken, en als ze dat wel doen dat ze die pagina's niet vinden. Er zijn gelukkig een aantal bekende mensen die mijn naam hebben (volledige echte naam) waardoor ik nogal moeilijk op google te vinden ben op die naam.
8166UY
Op Hyves na gebruik ik altijd nicknames, dus van mij vind je ook alleen maar mijn Hyves. Zelfs dat is geen probleem omdat er verder weinig interessants op staat. Razz

Maar ik ben het overigens wel met je eens dat veel mensen de risico's onderschatten of er gewoon niet bij nadenken. Ook overal zomaar de email invullen voor gratis emoticons ofzo gebeurt schrikbarend vaak. En dan maar klagen om alle spam...
PennyLane
Ik heb geen Hyves, wel Facebook en daar ben ik te vinden onder mijn echte naam. Verder gebruik ik ALTIJD een nick. Teveel rare mensen op internet hoor. En op Facebook kunnen enkel mijn vrienden mijn info zien, en ik voeg enkel mensen toe die ik ken...
SlideR.nl
Ik heb gewoon hyves en alles is publieke lijk de foto's ook en me naam. Het interreseert me eigenlijk niet dat iedereen het leest of bekijkt. Ik heb niks te verbergen dus ik vind het niet erg.

Lady Elensar
PennyLane wrote:
Ik heb geen Hyves, wel Facebook en daar ben ik te vinden onder mijn echte naam. Verder gebruik ik ALTIJD een nick. Teveel rare mensen op internet hoor. En op Facebook kunnen enkel mijn vrienden mijn info zien, en ik voeg enkel mensen toe die ik ken...

Facebook gebruik ik ook. En die willen inderdaad je echte naam alleen hebben. Nu bedacht ik me helaas te laat dat ik ook wel een "normaal uitziende" andere achternaam kon gebruiken, of een deel ervan. Dus dat wilde ik wijzigen en gaf ik door, maar het is dus mooi niet door de controle heen gekomen. Pff. Maar ik accepteer ook alleen vrienden en kennissen dus verdere informatie is als het goed is verborgen voor de rest van de wereld. Hoop ik.

Hyves gebruik ik daarentegen weer wel. Alles is alleen zichtbaar voor vrienden. En krabbels ook voor vrienden van vrienden geloof ik. Ik denk dat het wel redelijk afgeschermd is voor vervelende personen e.d. Ik zet er sowieso geen dingen op waarvan bepaalde mensen het niet mogen zien of lezen in ieder geval.
atleetalie
Ja natuurlijk doe ik aan Hyves, en ik heb me al lange tijd verbaast over alles wat mensen op Hyves zetten en de tijd die ze er aanbesteden. En Hyves kan dan goed beveiligd zijn, als je iedereen die je één keer gezien hebt toevoegd zoals de meesten doen, dan heeft dat geen enkele zin. Dus... Hyves is leuk, maar hou anders contact met je echte vrienden.
stienoo
Ik heb er een acc op maar daar blijft het dan ook bij, op andere sites gebruik ik altijd mijn nickname dus dat is wel goed denk ik Very Happy
Arnie
Ik heb geen accounts op dergelijke sites, als je iets wilt publiceren kan dat net zo goed op je frih.net domein. Mensen die echt geïnteresseerd zijn vinden het wel, de rest hoeft het van mij niet te vinden...
endless
ik ben zelf neit geregistreerd, en daar heb ik wel een paar redenen voor (sommige die ik neit vertel :S)
en als ik op google zoek naar mijn naam vind ik ook niks en bij afbeeldingen ook niet ^^

en niemand weet mijn hele echte naam, behalve mijn moeder en mijn broer, dus ik heof me nergens zorgen over te maken ^^ en ik lieg altijd overt mijn achternaam die ze mij vragen Razz
Lady Elensar
endless wrote:
en niemand weet mijn hele echte naam, behalve mijn moeder en mijn broer, dus ik heof me nergens zorgen over te maken ^^ en ik lieg altijd overt mijn achternaam die ze mij vragen Razz

*kuch*

Je woont hier illegaal?
endless
Lady Elensar wrote:
endless wrote:

*kuch*

Je woont hier illegaal?

volgens mij weten die mensen die dat soort dingen regelen het ook wel, maar van hun weet ik het niet Very Happy
Lady Elensar
Maar had je het dan specifiek over internet eigenlijk? Of ook in real life. Want ik neem aan dat een heleboel mensen jouw achternaam juist wél weten... Toch?